"להמשיך להכות בטרור". נתניהו לאחר הערכת מצב ביטחונית בקריה, הערב
(צילום: לע"מ)

בכיר ישראלי אמר הערב (שני) כי מבצע "שומר החומות" צפוי להימשך עוד כמה ימים. "לא תהיה הפסקת אש עד יום חמישי", הוא מסר. דבריו מגיעים על רקע הלחצים הגוברים מצד גורמים דמוקרטיים במפלגתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, וכינוסה של העצרת הכללית של האו"ם ביום בחמישי בנוגע למצב בעזה - שצפויה לגנות את ישראל. הערב: שיחה שלישית בין הנשיא האמריקני לבין ראש הממשלה נתניהו.
במקביל, ‏הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח עם ראשי רשויות בדרום - ולא דיבר על סיום המבצע: "עולים בגרף התקיפות, ממשיכים קדימה ולא עוצרים". עוד הוא אמר כי "למנהיגות שלכם ולחוסן שהאזרחים מפגינים יש עוצמה רבה. חמאס טעה כשהוא ירה לפני שמונה ימים לכיוון ירושלים, הוא לא חשב שזה מה שיקרה. חמאס הופתע מהעוצמה, מהשיטות ומההישגים, והוא סופג עכשיו מכה קשה מאוד. המבצע יימשך ככל שיידרש".
לעומת זאת, בחמאס הודיעו כי מנהיג הארגון איסמעיל הנייה שוחח בטלפון עם גורמים בכירים במצרים, והם דנו במאמצים להפסקת הלחימה בעזה.
1 צפייה בגלריה
הפסקת אש - מתי? נתניהו והנייה
הפסקת אש - מתי? נתניהו והנייה
הפסקת אש - מתי? נתניהו והנייה
(צילום: EPA, מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט)
"נמשיך את המבצע עד שיהיה ברור שמשנים את המאזן - שחמאס יתחרט ויחשוב פעמיים לפני שהוא פועל נגדנו", ציינו בכירים בירושלים. זאת על אף שבירושלים מתקבלים איתותים שלפיהם הסבלנות מצד הקהילה הבינלאומית הולכת ואוזלת, וכן מצד וושינגטון. בישראל מודים בלחצים המופעלים, וביומיים האחרונים אכן הייתה פעילות גדולה בנושא מצד האמריקנים, אך עדיין מכוונים לעוד כמה ימי לחימה.
מוקדם יותר הערב התקיימה שיחה בין היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ק סאליבן לבין היועץ לביטחון לאומי בישראל, מאיר בן שבת. ככל הנראה מדובר בשיחת הכנה לזו שתיערך בקרוב בין ביידן לנתניהו.
עדכון ההנחיות של פיקוד העורף: ד"ר חיליק סופר באולפן ynet
(צילום: ירון ברנר)

תיעוד: צה"ל תקף 5 בתי מפקדים בכירים בארגון בחמאס, ששימשו כתשתיות טרור
(צילום: דובר צה"ל)

נתניהו מצדו מסר לפני זמן קצר כי "ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור". בהודעתו נאמר: "סיימתי הערכת מצב ואישור תוכניות מבצעיות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד וראש המל"ל. ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. צה"ל עושה זאת היטב, היום הוא חיסל עוד מפקד בכיר של הג׳יהאד האיסלאמי, פגענו ביחידה הימית של החמאס, וגם ממשיכים להכות בתווך התת קרקעי - 'המטרו של החמאס', ויש עוד מטרות. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל", אמר ראש הממשלה.
באשר לזירה המדינית, ארה"ב ממשיכה לבלום הצהרה מוטה לרעת ישראל מצד מועצת הביטחון - שלא כללה גינוי של ירי הרקטות מצד חמאס, אך כן כללה התייחסות למתיחות בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים ובמסגד אל-אקצא.
בהקשר זה ציין בכיר בירושלים: "יש עדיין גיבוי בינלאומי להמשך לחימה של עוד מספר ימים, אולם הלחץ מתחיל. יש לחץ גובר על ביידן מצד הפרוגרסיביים במפלגה הדמוקרטית שדורשים ממנו לתבוע מישראל הפסקת אש מיידית. עד לרגע זה ביידן נמנע מלדרוש זאת, ומפנה את הדרישה לחמאס, אבל לא לעולם חוסן. דיונים מתקיימים בישראל בנוגע לאסטרטגיית היציאה".
הגורם העריך כי "האמריקנים ינסו להכניס רכיבים נוספים מעבר לעזה, כגון המצב בהר הבית ושמירה על הסטטוס קוו, וכן ובשייח ג'ראח. ישראל תתנגד לזה ותדרוש מצידה להכליל את החזרת הבנים בכל הסדר להפסקת אש בעזה".
ליעד אוסמו ומתן צורי השתתפו בהכנת הכתבה