4 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים ביום ירושלים האחרון
(צילום: EPA)
כחודש שלאחר שמצעד הדגלים ביום ירושלים נקטע במטח הרקטות לעבר הבירה, שפתח את מבצע "שומר החומות", מקווים כמה תנועות נוער וארגונים שונים לקיים מצעד נוסף בעיר העתיקה. המצעד, אם יאושר, ייערך ביום חמישי הקרוב ומארגניו רוצים שיעבור גם בשער שכם, תוואי שלא אושר בפעם הקודמת בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות המתיחות הרבה באותה עת באזור.
4 צפייה בגלריה
פלייר לקראת צעדת דגלים בירושלים
פלייר לקראת צעדת דגלים בירושלים
כרזת המצעד המתוכנן
מצעד הדגלים בחודש שעבר בירושלים
(צילום: משה מזרחי, אבי חי)

בבוקר אותו יום אירעו עימותים קשים במתחם הר הבית, והחשש היה שמעבר הצועדים עם דגלי ישראל בשער שדרכו בו ערבים רבים מגיעים להר הבית ילבה את המתיחות עוד יותר. זו התפרצה בסופו של דבר בכל במקרה בערב של ה-10 במאי, כאשר חמאס שיגר רקטות לעבר הרי ירושלים.
לאירוע שטרם אושר פורסמה כבר כרזה תחת הכותרת "צעדת הדגלים: נדרוש לאחד את ירושלים לנצח!". מארגנים אותו תנועות הנוער בני עקיבא, אריאל ועזרא יחד עם ארגון אם תרצו, מועצת בנימין, גוש עציון ומפלגת הציונות הדתית.
4 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בחודש שעבר
(צילום: AFP)
מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, אמר: "ירושלים מהווה טבורה של אומה ולכן אויבי ישראל שואפים לנתק אותנו ממנה. בלי ציון אין ציונות וחידוש צעדת הדגלים הוא ניצחון ירושלים הציונית, החופשית והפתוחה על ארגוני ציר הרשע והחושך. אנו קוראים לכל הציבור באשר הוא להגיע ביום חמישי הקרוב ולחגוג איתנו את אחדות ירושלים ומדינת ישראל".
בתוך כך, עימותים במזרח ירושלים אירעו גם היום – ושני שוטרים נפצעו קל במהלכם. במשטרה מסרו כי העימותים בשכונת סילוואן פרצו במהלך מחאה בשכונה הערבית. במהלך המחאה, כך נמסר מהמשטרה, חלק מהמשתתפים "הפר מעת לעת את הסדר במקום".
במשטרה הוסיפו כי במקום נשמעו קריאות לאומניות והושלכו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, שמהם נפצעו קל שניים. הכוחות הפעילו אמצעים לפיזור הפגנות. לפחות ארבעה מהמתפרעים נעצרו בגין הפרת סדר ויידוי אבנים.