1 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב (ארכיון)
(צילום: איתן אלחדז, TPS)
מספר הנפטרים מסיבוכי מחלת הקורונה נמצא על סף 6,000. לפי נתוני משרד הבריאות שמתפרסמים הבוקר (יום א'), מפרוץ המגפה הלכו לעולמם בישראל 5,992 חולי קורונה. בתחילת פברואר עמד מספר הנפטרים מקורונה על 5,000, ובאמצע ינואר חצה רף הנפטרים מסיבוכי המחלה את המספר 4,000.
עוד עולה מהנתונים כי מקדם ההדבקה במגזר הכללי ממשיך לרדת ועומד הבוקר על 0.78. שיעור הבדיקות החיוביות היה אתמול 2.9%, הנמוך ביותר זה כשלושה חודשים. גם מספר המאומתים אתמול היה מהנמוכים ביותר מתחילת דצמבר - 773 מתוך כ-27 אלף בדיקות קורונה (מספר בדיקות נמוך, בדומה לכל סוף שבוע). 644 חולים קשה מאושפזים כעת בבתי החולים, מתוכם 191 מונשמים.
אמש הודיע משרד הבריאות על הרחבת מתווה הכניסה לבתי האבות ברחבי הארץ, כך שתתאפשר כניסתם של עד שני מבקרים לכל דייר. לפי הנהלים החדשים, על האורחים להיות מחוסנים, מחלימים, או בני פחות מ-16.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בהתייחסו לנושא: "היענות הציבור הטובה לחיסונים וההשפעה שלה על הירידה בתחלואה מאפשרת לנו גם להקל, ולו במעט, על השוהים במוסדות בריאות ורווחה. אני מצפה שגם בהגיעם לביקור בני המשפחות, האורחים יקפידו על ההנחיות כדי לשמור על בריאות קרוביהם".