קלושים הסיכויים לחידוש תנועת הרכבות היום (ראשון) בין סגולה והרצליה - כך מעריכים ברכבת ישראל. זאת לאחר ששריפה סמוך למסילה באזור ראש העין פגעה קשות בכבלי תקשורת החיוניים לפעילות הרכבת.
1 צפייה בגלריה
מסילה של רכבת ישראל
מסילה של רכבת ישראל
ארכיון
(צילום: ערן גרנות)
תוכניותיהם של נוסעים רבים השתבשו בעקבות ההשבתה. עודד ניסה לנסוע הבוקר מראש העין למקום עבודתו בתל אביב, אך כשהגיע לתחנה מעט אחרי השעה שמונה הוא גילה שהתחנה נסגרה. "מנהל התחנה היה אדיב ואמר שיהיו שאטלים לפתח תקווה ולהרצליה וחילק לנוסעים בקבוקי מים קרים", הוא סיפר. "השאטל הגיע אחרי כחצי שעה והנסיעה הסתיימה בהרצליה לקראת השעה 10:00. ומשם עליתי על רכבת לתל אביב".
שריפה בסמוך למסילה באזור גנות, בחודש שעבר

לדבריו של עודד השירות של הרכבת לנוסעים שנפגעו היה משביע רצון, אך בכל זאת הנסיעה התארכה הרבה מעבר למה שתכנן. עקב השיבושים נסגרו זמנית התחנות בהוד השרון, רעננה, כפר סבא וראש העין.
בשריפה ליד ראש העין נפגע בור האיתות, שבו נמצאים רכיבי תקשורת. מתחזק החשד שמדובר בהצתה מכוונת ושוטרי מז"פ הגיעו למקום. ברכבת מקיימים הערכות מצב, וככל הנראה הנסיעות לא יתחדשו היום בגלל שנגרמה פגיעה נרחבת בכבלי התקשורת ההכרחיים להפעלת הרכבות בבטחה.
בתחילת החודש נרשמו שיבושים קשים בתנועת הרכבות באזור המרכז בשל שריפה דומה שפגעה אף היא בכבלי התקשורת באזור גנות. החשד הוא במקרה ההוא גיצים של רכבת משא חולפת הם שהבעירו את השריפה שפגעה בכבלי התקשורת. הפעם סיבה זו נשללה מכיוון שהרכבת נסעה במרחק רב מהמקום שבו פרצה האש.