2 צפייה בגלריה
דגלי ישראל ואיחוד האמירויות בנתניה
דגלי ישראל ואיחוד האמירויות בנתניה
(צילום: רויטרס, אבי מועלם)
שר הבריאות יולי אדלשטיין שוחח היום (ב') עם שר הבריאות של איחוד האמירויות, עבד אל-רחמן עוויס, וסיכמו על מינוי אחראים במשרדיהם על הקשרים בין המדינות, בדגש על מאבק בנגיף הקורונה.
מלשכתם של שרי הבריאות של ישראל והאמירויות נמסר כי השיחה בין השניים התנהלה ברוח טובה ומתוך רצון לקיים שיתופי פעולה הדוקים בין המדינות. השניים החליטו גם על הקמת משלחות של אנשי עסקים מהמדינות כדי להתחיל בעסקים משותפים בנוגע לבריאות.
עוד נמסר כי עם דעיכת מגפת הקורונה, ישראל ואיחוד האמירויות יפעלו גם לפתיחת תוכנית לחילופי סטודנטים למקצועות הבריאות.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "השלום עם איחוד האמירויות נותן הזדמנות מצוינת לאזרחי ישראל ואיחוד האמירויות לקשר הדוק שיניב פירות לשני הצדדים. שר הבריאות האמירתי הוא שותף אמת של ישראל. יש לישראל חבר באמירויות".
2 צפייה בגלריה
טקס החתימה על העסקה
טקס החתימה על העסקה
הניצנים הראשונים כבר נראו. הסכם בין חברות מהמדינות
(צילום: טוויטר)
לפני פחות משבועיים כבר החלו ניצנים ראשונים של מימוש ההסכם בין איחוד האמירויות לישראל. חברת ההשקעות APEX מהאמירויות הודיעה על חתימה על הסכם אסטרטגי עם החברה הישראלית "Tera" למחקר ופיתוח אל מול הקורונה.
ההסכם נחתם על ידי חליפה יוסף חורי, יו"ר החברה מהאמירויות, ואורן שדיב, יו"ר ומנכ"ל טרה, במסיבת עיתונאים באבו דאבי. "אנחנו שמחים מאוד לשתף פעולה עם טרה, וזה שיתוף הפעולה העסקי הראשון בין חברות באמירויות ובישראל, ולמען האנושות", אמר יו"ר החברה מהאמירויות.
שיתוף הפעולה במאבק בקורונה עם איחוד האמירויות התחיל ככל הידוע ב-26 במרץ, כשבישראל היו חסרות מאות אלפי ערכות בדיקה לקורונה. באותו יום נחת בנמל התעופה בן גוריון בשעות הבוקר מטוס מטען של חברת תעופה אוקראינית. על סיפונו היו 100 אלף ערכות בדיקה. הטיסה החריגה, שיצאה לפועל בסיוע של המוסד, הגיעה מאיחוד האמירויות הערביות.
לאחר נחיתת המטוס בישראל התירה הצנזורה לפרסם כי המטוס הגיע ממדינה שלא מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל. למעשה, המטוס הגיע מאבו דאבי בטיסה ישירה לנתב"ג. ערוץ אל ג'זירה דיווח אז כי ערכות הבדיקה לגילוי הקורונה הגיעו מ"אחת ממדינות המפרץ".
ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בטקס סיום קורס טיס בחודש יוני האחרון כי שרי הבריאות של ישראל והאמירויות יודיעו על שיתוף פעולה במאבק ובקורונה. "זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. הדבר יביא ברכה לרבים באזורנו. ככל שאנו חזקים יותר, ככל שאנו עוצמתיים יותר, כך אנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו", אמר אז נתניהו.