צפו בתיעוד: צעירה מכפר קאסם נורתה ברגליה בגלל שהעלתה תמונות שיווקיות לרשת

"אם הפעם לא תרצי לכבד את בעלך ואת המשפחה, נשבע לך שאני אכנס לחנות שלך ויורה בך מול כולם". כך אוימה, לפי הפרקליטות, צעירה מכפר קאסם שהעלתה תמונות שיווקיות מחנות התכשיטים שלה לרשתות החברתיות. בהמשך נורו לעברה מרכב חולף גם חמש יריות. הנתזים פגעו ברגליה ופצעו אותה. צפו בתיעוד שהגיע לידי ynet.
לפני כחודשיים פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד שלושה צעירים מכפר קאסם – טמר עודה (26), אדם בדיר (22) ואיסלאם סרסור (23). לשלושה מיוחסת פציעה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. עודה נאשם גם באיומים. למרות הסיכון לביטחון הציבור שהציגה הפרקליטות, אחד הנאשמים ישוחרר למעצר בית בפיקוח אלקטרוני.
4 צפייה בגלריה
תיעוד של רגע הירי
תיעוד של רגע הירי
תיעוד מצלמות האבטחה
מכתב האישום עלה כי כחלק מפעילותה לקידום העסק שלה, העלתה הצעירה - הנשואה לדודו של הנאשם עודה - תמונות בעלות אופי שיווקי לאינסטגרם. עוד עלה כי בנובמבר האחרון, עודה שלח לצעירה הודעה מאיימת.
"אני רואה כל דבר, כל תנועה שלך, את מורידה מהערך שלך", כך מתחילה הודעת האיום שנשלחה באינסטגרם מחשבון אלמוני והגיעה לידי ynet. "אני רואה הכול. את לא מכובדת, לא רואה את בעלך ולא רואה אף אחד. אולי את חושבת שאני מסתלבט. אם תמשיכי להוריד תמונות בפייסבוק, באינסטגרם, בטיק טוק או משהו אחר את תפסידי. אם הפעם לא תרצי לכבד את בעלך והמשפחה, נשבע לך שאני אכנס לחנות שלך ויורה בך מול כולם. זו פעם אחרונה שאני נותן לך צ'אנס, אל תתני להגיע למשהו לא טוב. תשמרי על עצמך, תשמרי על בעלך".
4 צפייה בגלריה
תיעוד של רגע הירי
תיעוד של רגע הירי
הרכב נמלט
הצעירה השיבה להודעה וכתבה: "מתעצבנים, לא אוהבים לראות אף אחד מצליח. אני מכובדת יותר ממך, יא זבל". בתשובה, נכתב לה: "נשבע לך שאת עדיין בחיים רק בגלל הבנות שלך. אני אומר לך אם מעכשיו אראה תמונה שלך, וגם את לא מכבדת את עצמך אני לא ארחם עלייך. תמחקי את כל התמונות לא רוצה לראות תמונה אחת שלך".
אחרי הודעות האיומים הצעירה התלוננה במשטרת כפר קאסם. לפי האישום, כמה ימים לאחר הגשת התלונה חברו הנאשמים כדי לפגוע בה ולהפחידה. השלושה עקבו אחריה כשנסעה לבקר בבית הוריה. שניים מהם הגיעו ליעד וכשיצאה עם ילדיה לכיוון רכבה, ירה עודה חמש יריות לכיוונה ממרחק של מטר. כתוצאה מהירי נגרמו למתלוננת חתכים מדממים בשתי הרגליים.
4 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
"תמחקי את כל התמונות שלך". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בעדותה במשטרה אחרי המקרה סיפרה הצעירה כי קיבלה הודעות איומים מפרופיל שלא מוכר לה. לדבריה, "המשכתי להעלות תמונות. יצאתי מהבית של אמא שלי והבנות היו ברכב. אמרתי להן, 'לכו לאוטו אני כבר באה'. הגיע רכב והבחור שליד הנהג הוציא אקדח שחור וירה ממש קרוב אליי. נתזים פגעו לי ברגליים וירד לי דם".
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהגישה הפרקליטות נגד שלושת הנאשמים, ציינה עו"ד סוכצקי כפיר כי "לנוכח חומרת, טיב ואופי המעשים, קיים יסוד סביר לחשש שיסכנו את בטחון הציבור". אלא שבימים האחרונים הצליח עורך הדין גיורא זילברשטיין, סנגורו של הנאשם השלישי סרסור, שנטען שהיה הנהג ברכב שממנו נורו היוריות, להביא לשחרורו למעצר בית בפיקוח אלקטרוני. המשפט עצמו יימשך ושלושת הנאשמים מכחישים את המיוחס להם.
עו"ד זילברשטייןעו"ד זילברשטייןצילום: עידו ארז
עורך דין גיורא זילברשטיין מסר בתגובה: "על אף שמדובר בעבירה חמורה, בית המשפט שקל היטב את כל השיקולים לחומרא ולקולא והשכיל לראות שמרשי שהוא חסר עבר פלילי. הוא בעל אישיות בלתי מגובשת אשר נוטה להיגרר אחרי אחרים ולפיכך שחרר אותו למעצר בית באיזוק. כמו כן, החליט בית המשפט שמרשי יהיה בפיקוח קצין מבחן על מנת שיוכל להתחיל בהליכי שיקום".