2 צפייה בגלריה
חיל הים מול חופי עזה. ארכיון
חיל הים מול חופי עזה. ארכיון
חיל הים מול חופי עזה. ארכיון
(צילום: AFP)
גורמים רשמיים ברצועת עזה מדווחים הבוקר (ראשון) על סירה פלסטינית שנפגעה באזור חאן יונס. נסיבות המקרה עדיין לא ברורות, אך יש נפגעים בצד הפלסטיני. תחילה הגורמים טענו כי צה"ל תקף את הסירה וכי כלי השיט הוטבע. לפי איגוד הדייגים בעזה, בתקרית נהרגו שלושה דייגים, ככל הנראה בני משפחה אחת. הסירה הושמדה לחלוטין. עם התפתחות הדברים, דעכו קולות ההאשמה למעורבות ישראלית בתקרית.
מוקדם יותר הבוקר נורו רקטות ניסוי לים מאזור חאן יונס, אזור התקרית. עם זאת, לא ניתן לקבוע עדיין שיש קשר בין הדברים, אף שקשר כזה אפשרי. בינתיים, משרד הפנים של חמאס הודיע על פתיחת חקירה בעקבות התקרית - ולא ציין את ישראל בהכרזה.
בצה"ל אמרו שמדובר בתקרית פנים-עזתית, ייתכן כתוצאה מתקלה. לפי צה"ל - חיל הים אינו מעורב וספינותיו היו במרחק של עשרות קילומטרים משם. הסירה שטה בחוף שנמצא במרכז-דרום הרצועה, שבו חמאס מרבה להתאמן.
2 צפייה בגלריה
סירות דיג בעזה
סירות דיג בעזה
סירות דיג בעזה. ארכיון
(צילום: AP)
לפני כשבועיים כוח ימי של צה"ל ירה לעבר כלי שיט מול חופי הרצועה. ספינת סיור מסוג דבורה של חיל הים פתחה באש והטביעה כלי שיט עזתי שהתקרב אליה. מאוחר יותר התברר שמדובר בכלי ששייך לחמאס. בתקרית הזו איש לא נפגע.
בשנים האחרונות סיכל חיל הים כמה ניסיונות של ארגוני הטרור ברצועה להוציא אל הפועל פיגועים מעזה. במקביל, משרד הביטחון פעל במשך כמה שנים להקמת מכשול ימי בגבול רצועת עזה על מנת למנוע פיגועים מהים.
פורסם לראשונה: 09:58, 07.03.21