1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וג'ו ביידן
בנימין נתניהו וג'ו ביידן
בנימין נתניהו וג'ו ביידן
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
מנהיגים בעולם מברכים, אך בישראל בולטת הערב (שבת) השתיקה בתגובה להכרזה על ג'ו ביידן כנשיא הנבחר ה-46 של ארצות הברית. שר המשפטים אבי ניסנקורן והשר עמיר פרץ היו מהראשונים בממשלה לפרסם ברכות לביידן. אבל ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הגיב. גם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי מתבצרים בשתיקתם.
יצוין כי בשעות האחרונות בירכו את ביידן קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון - והרשימה מתארכת.
שר המשפטים אבי ניסנקורן שיגר ברכות לנשיא הנבחר ולקמלה האריס, האישה הראשונה בתפקיד סגנית הנשיא "וברכות לעם האמריקני על ההליך הדמוקרטי הראוי. אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארצות הברית לישראל יישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן".
בארה"ב חוגגים. שמחה ברחובות פילדלפיה

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ אמר כי "ג'ו ביידן הוכיח לאורך כל שנות פעילותו הציבורית שהוא ידיד אמת של ישראל ומחויב לשמירה על ביטחונה. בעת כהונתי כשר ביטחון כיהן ביידן כחבר בכיר בוועדת החוץ של הסנאט והתוודעתי לתמיכתו החד-משמעית בצרכיה הביטחוניים של ישראל". פרץ הביע תקווה שממשל ביידן ימשיך את גל הסכמי השלום ויחדש את ההידברות בין ישראל לפלסטינים במגמה להביא לפתרון של שתי מדינות לשני עמים.
גם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה בירכה את ביידן ואת האריס. "ביידן הוא ידיד ישראל ואני בטוחה שהמדינות שלנו ימשיכו לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא", אמרה.
ח"כ ניר ברקת בירך וכתב שהוא "מאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות. ‏אני מודה מעומק הלב לנשיא היוצא דונלד טראמפ על תרומתו האדירה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות.‏לעד תיחקק בהיסטוריה של עם ישראל כידיד אמת שלנו".

לפיד: "איחולי הצלחה מכל הלב"

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שיגר ברכות לנשיא הנבחר, "ידידי ג׳ו ביידן ולסגנית הנשיא הנבחר, קמלה האריס. מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם. אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס בכדי להעמיק ולחזק את היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית. איחולי הצלחה מכל הלב".
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר כי ביידן הוא "מבוגר אחראי, שקול ומנוסה. קודם חושב ואחר כך עושה. יש גם ערכים. לא רק זיקוקין די נור. ׳מענטש׳ ואדם שאכפת לו מבני אדם. ידיד ישראל וידיד אישי מזה שנות דור. טוב למי שחושבים על ישראל, לא רק על עצמם. יביא הרבה ממה שהיה חסר שם ופה בשנים האחרונות. ג'ו ביידן - בהצלחה".