עדכון על מצבו של מוחמד בבית החולים
(צילום: הדר יואביאן)

"הילדים שיחקו ופתאום - בום. אש": נורה, אמו של מוחמד בן ה-11 שנפגע אמש (יום ו') מבקבוק תבערה שהושלך אל סלון ביתו בשכונת עג'מי שביפו, סיפרה ל-ynet על רגעי האימה. "זה ממש קשה", אמרה נורה, על רקע ההתפרעויות בערים המעורבות ומבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. "יצאנו החוצה וכבר היו פה שוטרים והמון בלגן".
אביו של הילד שנפצע מהצתה של בית ביפו מדבר עם ynet

2 צפייה בגלריה
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
"הילד במצב קשה". נורה עם בנה מוחמד בבית החולים
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
הבית השרוף
הבית השרוף
סלון הבית השרוף ביפו
נורה סיפרה כי "אנחנו כל הזמן חיים פה ביחד, יהודים וערבים, ופתאום זה מה שקורה. אני לא יודעת מה להגיד. זו בושה".האם סיפרה כי ביקרה את בנה בבית החולים. "הילד במצב קשה", היא אמרה. "יהיה טוב. אנחנו רוצים שימצו את הדין, אפילו שהוא ילד קטן ושהוא מהמגזר הערבי. אנחנו בדרך כלל חיים כאן בשלום".
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס הערב למקרה ואמר כי "יש כיוונים שונים לחקירה הזו, עוד אין מסקנה סופית ומוקדם מדי לקבוע. אני מבין שההערכה היא שכרגע היעד לא היה בית של ערבים. כנראה שיש בתים של יהודים שסבלו גם הם מהאירוע הזה, ואני מניח שזה היה היעד. זה עדיין נחקר וכדאי לחכות למסקנות הסופיות, מניח שתגענה בזמן הקרוב".
אוחנה הוסיף כי "הטרור של בקבוקי התבערה מסוכן מאוד, אתמול בלוד אדם ניסה להבעיר בקבוק תבערה ונורה ברובה רוגר. אני מגנה כל סוג של הסתה וכל סוג של אלימות גם כלפי עיתונאים וגם כלפי אחרים וכמובן נפעל כדי לשמור עליכם".
ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בתל השומר סיפר כי "הילד הגיע במצב יציב, בהכרה מלאה, דיבר איתנו. הרגענו אותו והיינו צריכים להרדים אותו לצורך הטיפול. מצבו הולך ומשתפר, הוא יזדקק קצת לטיפול אבל מצבו ישתפר. אני חושב שהוא יצא מכלל סכנה, הפגיעה אינה פשוטה אבל הוא מטופל על ידי צוות מאוד רחב".
חולדאי בביקורו את הילד שנכווה ביפו: "התחושות קשות, ממוקד בלנסות להרגיע את הרוחות"
(צילום: אורי דוידוביץ')

פרופ' יצחק רייס, מנהל בית החולים, אמר כי "הילד בן ה-11 סובל מכוויות בפלג גוף עליון ולא נשקפת סכנה לחייו. הוא מיוצב ונכין אותו לשיקום בהמשך. אני רוצה להעביר מסר מהבונקר התת-קרקעי הממוגן: היינו כאן חודשים בקורונה, ראינו אז שאין הבדל. גם היום יש כאן ילדים קטנים מעזה, ערבים-ישראלים, יהודים, מכל הדתות, המגזרים והגזעים. אנחנו כולנו יחד - עובדים ומטופלים. כך צריך להיות גם בחברה הישראלית".
ראש העיר תל אביב רון חולדאי ביקר בבית החולים. "התרגשתי לראות אחיות ורופאים, ערבים ויהודים, עובדים יחד. יש כאן ילדים מאושפזים מעזה וכמובן מכל המגזרים, זה מראה עד כמה אנחנו חיים ביחד", אמר חולדאי. "אני קורא לכל עם ישראל להרגיע את הרוחות. לשמחתי, כבר לא נשקפת לילד סכנת חיים, הוא ייצא מזה ואני שמח על כך. התחושות שלי קשות, אני ממוקד בלנסות להרגיע את הרוחות ולמנוע את המשך האלימות
אדיר ינקו השתתף בהכנת הכתבה