עומסים בכבישים לקראת הידוק הסגר
(צילום: עמית הובר )

עומסי תנועה מורגשים הערב (ה') בכבישים ברחבי הארץ, שעות ספורות לקראת כניסתו לתוקף של הסגר המהודק בחצות. העומסים, כך נראה, נוצרים בשל סידורים אחרונים של ישראלים רבים לקראת הסגר המהודק, שהמשטרה מבטיחה כי יכלול אכיפה נוקשה יותר ומחסומים ברחבי הארץ. לחצו כאן להנחיות המשטרה לקראת הידוק סגר.
עומסי תנועה כאלו לא נצפו בתחילת השבוע שעבר, עם כניסתו לתוקף של הסגר המחורר שנכשל כישלון חרוץ בהפחתת תחלואת הקורונה. במהלך הסגר ההוא חלה גם ירידה קלה בלבד בתנועה בכבישים.
בסגר הרופף זה לא היה. עוד תיעוד מהעומסים בכבישים
(צילום: נתיבי ישראל )

9 צפייה בגלריה
העמסים בכבישי הארץ
העמסים בכבישי הארץ
(צילום: נתיבי ישראל )
באזור המרכז עומסים נרשמו הערב במחלף גנות עד קיבוץ גלויות ומחוות שער הגיא עד למחלף שורש. בכביש 2 עומס מחוף השרון עד לגשר השלום ומחבצלת עד לבית ינאי. בכביש 4 נרשמו עומסים מגן רווה עד למחלף גבעת שמואל, וממחלף רעננה צפון להדרים. בכביש 4 לכיוון דרום ישנו עומס ממורשה לראשון לציון.
עומסים הורגשו גם בכביש 40 מצומת טייסים עד לצומת רינתיה ומלוד מרכז עד לאחיסמך. גם נתיבי איילון גדושים בין קיבוץ גלויות להלכה ובדרום מרוקח ללה גווארדייה.
בצפון הארץ עמוס בכביש 4 לכיוון צפון מנווה נעמן לעין המפרץ, ממשמרת למזרעה, ומצומת נהריה עד גבעת טרומפלדור. בכביש 65 עמוס מהכניסה למרכז מנשה לצומת משמר הגבול ומעירון לכפר קרע. עומסים נרשמו גם בכביש 70 ממחלף סומך עד לאבליים, ומהכניסה לג'דיידה מכר ועד לצומת יאסיף.
9 צפייה בגלריה
כביש 20
כביש 20
העומס בנתיבי איילון
(צילום: מוטי קמחי)
9 צפייה בגלריה
כביש 20
כביש 20
(צילום: מוטי קמחי)
9 צפייה בגלריה
כביש 20
כביש 20
(צילום: עמית הובר)
בדרום נרשמו עומסים בכביש 4 מאשדוד עד לגן יבנה ומאמונים עד לניצנים ובכביש 6 ממאחז עד מחלף בית קמה. בכביש 25 עמוס מהכניסה לאשל הנשיא עד צומת אשל הנשיא ועומסים מקומיים היו גם בצומת להבים וניר גלים.
המשטרה הודיעה היום על פריסת 25 מחסומים ברחבי הארץ. "בשל פעילות המחסומים והבידוק הקפדני, קיים צפי לעומסי תנועה בחלק מהכבישים הבינעירוניים. על כן, נדרש מציבור משתמשי הדרך להיערך בהתאם ולנהוג במשנה זהירות", מסרו במשטרה.
בצפון הארץ מחסומים ייפרסו בצומת עמיעד, נטופה, עדשים, מגידו, חנניה, לב המפרץ, דשנים, ישי, מחלף באקה ונחל חדרה. באזור המרכז המשטרה תפרוס מחסומים במחלף נחשונים, ירקון, חברת חשמל, חמד, ינאי, גלילות, קוממיות וכפר חב"ד. בדרום המחסומים ייפרסו בצומת פלוגות, הערבה, יוטבתה, אשדוד, פזכים, כילת וערוער.
המחסומים יוקמו החל מחצות, אז כאמור ייכנס לתוקף הסגר המהודק. במשטרה הדגישו כי לצד המחסומים "יפעלו במהלך כל היממה אלפי שוטרים וניידות, שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ, תוך חסימות מדלגות לאיתור אזרחים שלא יפעלו על פי התקנות".
"הציבור צריך לדעת שנאכוף בצורה נחושה יותר את הסגר הזה", אמר הבוקר באולפן ynet סגן דוברת משטרת ישראל סנ"צ אסי אהרוני. "יהיו הרבה יותר מחסומים ממה שראינו עד היום. אני מניח שיהיו פקקים בכבישים. מי שאין לו צורך לצאת - שיישאר בבית".
סנ"צ אהרוני טען לכי כבר כיום אוכפת המשטרה את ההגבלות בנחרצות. "המשטרה אוכפת כל הזמן. אנחנו בקשר עם מדינות מערביות אחרות, ולאכיפה שמתבצעת פה בארץ אין אח ורע מול כל המדינות המערביות בעולם. אבל אכיפה לבדה לא מצמצת את התחלואה, ולכן נדרש שיתוף פעולה מהציבור".

9 צפייה בגלריה
אנשים עושים קניות
אנשים עושים קניות
קניות לפני הסגר בבני ברק (הסופרים, כמובן, נשארים פתוחים)
(צילום: AFP)

החריגים ממגבלת ה-1,000 מטר

כמו בסגר הרופף יותר, גם כעת תהייה אסורה יציאה מהבית למרחק של מעבר ל-1,000 מטר. הקנס על הפרה זו יעמוד על 500 שקלים. אלו הם חלק מהחריגים שמאפשרים יציאה אל מעבר לטווח זה (לרשימה המלאה לחצו כאן):
• הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים. • סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה. • קבלת טיפול רפואי (לרבות יציאה עבור קבלת חיסון), טיפול סוציאלי חיוני או טיפול רפואה משלימה. • יציאת אישה לטבילה במקווה טהרה. • העברה של קטין בין הוריו החיים בנפרד, או העברה של קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני ואין במקום המגורים אחראי שניתן להשאיר את הקטין בהשגחתו. • טיפול חיוני בבעל חיים. • יציאה של עובד או מועמד לעבודה למקום עבודה שפעילותו מותרת, לרבות עיתונאי או עובד מקצועות התקשורת, וכן יציאה של חייל לשם ביצוע תפקידו במסגרת שירותו. במשטרה ציינו כי לא נקבעה חובה להציג אישור כלשהו מטעם מקום העבודה. • הגעה למשכן הכנסת. • השתתפות בהפגנה. • הגעה להליך משפטי שאותו אדם צד לו, בעל מעמד בו או שהוא נדרש להשתתף בו. • הגעה לפעילות או למוסד חינוך שפעילותם מותרת. • השתתפות בחתונה, בהלוויה או בטקס דתי. • יציאה ממקום השהייה הקבוע למקום שהייה קבוע חדש, לרבות יציאה למקום המשמש לבידוד, יציאה ממוסד חינוכי או טיפולי המשמש כמקום שהייה קבוע (פנימיות) למקום מגורים ומעבר דירה. • פעילות ספורט של יחיד או אנשים הגרים באותו מקום שלא באמצעות כלי רכב ממונע. • יציאה לטיסה משדה תעופה עד 8 שעות לפני מועד ההמראה, בכפוף לתנאים שנקבעו בתקנות. • יציאה של מועמד או יציאה של עובד או נותן שירות, מטעם מפלגה או מועמד לצורך היערכות לבחירות
ריבלין: "נכנסים לסגר כדי שלא נהרוג אחד את השני"
(צילום: אבי קנר)

הסגר המהודק יותר יימשך שבועיים, לפחות. ההגבלות החדשות בו כוללות את סגירת מערכת החינוך למעט חינוך מיוחד ופנימיות סגורות וסגירת המסחר והעסקים. מקומות עבודה ייסגרו למעט מקומות עבודה חיוניים. בתי כנסת ייסגרו ותפילה תותר בשטח פתוח בלבד.

אין יעד יציאה

נכנסים לישראל מ"מדינות מסוכנות", שעדיין לא הוגדרו, יועברו לבידוד במלוניות כדי למנוע את התפשטותן של המוטציה הבריטית והדרום אפריקנית. הם יוכלו לצאת מבידוד רק בכפוף לבדיקות. כל זאת, ימים ספורים לאחר ביטול חובת הבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל.
הממשלה לא ציינה יעד מסוים להורדת התחלואה כפי שעשתה בסגר הרופף יותר, אז נקבע כי הוא יוסר כאשר התחלואה תרד ל-1,000 נדבקים ביום או ומקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל-1. בימים האחרונים מספר הימים הנדבקים היומי הגיע ליותר מ-8,000, אם כי אתמול הוא היה נמוך מעט יותר, 7,820. שיעור החיוביים עמד אתמול על 6.2%, הנתון הנמוך ביותר בחמשת הימים האחרונים.