חולדאי: "יש לנו רק דרך אחת לנצח, ביחד"
(מתוך יוטיוב )

יו"ר מפלגת "הישראלים" רון חולדאי נשא דברים הערב (ראשון) בעקבות פרישתו של מספר 2 במפלגה אבי ניסנקורן שהודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים. "הדרך להחלפת השלטון כרוכה במאבק והתמודדות פוליטית לא רק מול נתניהו אלא גם בתוך המחנה שמעוניין בהחלפתו", אמר חולדאי וקרא למפלגות השמאל והמרכז להתאחד.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
3 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
במערכת הפוליטית מעריכים שלא ימשיך עד הסוף. רון חולדאי
(צילום: הדר יואביאן)
"לצערנו היום בתוכנו אנחנו מפוצלים מדי ובהתמודדות הזאת צריך למצות את מלוא הפוטנציאל שיש למחנה להציע, לא לפי סקרים רגעיים, אלא לפי מהות וניתוח הגיוני של המציאות. לכן הצטערתי על פרישתו של ניסיקורן, מאנשי הציבור הערכיים שיש לנו. בימים שנותרו לנו לגיבוש הרשימות אני מתכוון להתרכז בשתי מטרות עיקריות שלא השתנו, הראשונה – החלפת שלטון נתניהו וסיום כהונתו כרה"מ והשנייה גיבוש המרכז-שמאל מחדש כאלטרנטיבה שלטונית אמיתית. אעשה את כל מה שנדרש לשם כך", אמר חולדאי.
"שוחחתי ואני משוחח עם כולם. יש לכל אחת ואחד רצונות ושאיפות. גם לי. אבל אני מאמין שבשכל ישר, באחדות מטרה, נצליח להגיע להסכמות", הוא הוסיף. "כולנו מבינים שיש לייצר התארגנות מפלגתית אחת גדולה או לכל היותר שתי מפלגות בינוניות בגודלן. הסיכון בריצה מפוצלת של מפלגות שבכל יום עלולות לרדת מתחת לאחוז החסימה הוא עצום ואסור לנו לקחת אותו. מנגנון ההסכמות והמיקומים יוסכם על פי עקרונות פשוטים, מה הכי נכון לישראל ומה הציבור הכי רוצה בעת הזאת. מה יביא לתוצאה הטובה ביותר בראייה של הגוש להחלפת נתניהו ורק זה, ולא הסחות דעת".
הוא קרא ש"לא להמר על אחוז החסימה. בואו נשמור על קשר עין עם המטרה: החלפת השלטון. זו משימת חיי בעת הזאת. קורא לחבריי במרכז שמאל: יש לנו רק דרך אחת לנצח, ביחד".

מסע הבחירות המקרטע של חולדאי

חולדאי קפץ אל מי הפוליטיקה הארצית לפני כחודש, אך המשיך להחזיק בתפקידו כראש העיר תל אביב. הוא אמר כי ישראל צריכה מנהל, וכי רק הוא יוכל להתייצב מול נתניהו, אבל במקביל סירב להמר על כל הקופה ולעזוב את העירייה.
בערב ההכרזה על הקמת המפלגה גם הודיע חולדאי על צירופו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, שעזב את כחול לבן. מאז עברו השניים לא מעט מהמורות יחדיו.
3 צפייה בגלריה
 רון חולדאי וחברי המפלגה אבי ניסנקורן וקארן טל בעמק יזרעאל
 רון חולדאי וחברי המפלגה אבי ניסנקורן וקארן טל בעמק יזרעאל
בין השניים שררה מתיחות. חולדאי וניסנקורן
(צילום: שמיר אלבז)
בתחילה קיבלה המפלגה מעט יותר מעשרה מנדטים בסקרים, אך משם הלכו והתדרדרו עד שלאחרונה הם ירדו אל מתחת לאחוז החסימה. הדבר הוביל אותם לחפש חיבורים עם מפלגות אחרות בגוש המרכז-שמאל, אך גם הציב אותם בעמדת נחיתות במשא-ומתן.
הרעיון שלפיו מפלגת העבודה תתמזג עם "הישראלים" תחת הנהגת חולדאי נגנז די מהר, לאחר שניצחונה של מרב מיכאלי בבחירות לראשות העבודה הפיח במפלגה רוח חדשה והעביר אותה אל מעל אחוז החסימה.
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי באולפן ynet
מרב מיכאלי באולפן ynet
הפיחה רוח חיים במפלגת העבודה. מרב מיכאלי
(צילום: הדר יואביאן)
מהנקודה הזאת הסיפור הלך והסתבך. ניסנקורן צפה בימים האחרונים בחולדאי מחפש חיבורים, שעה שכל אחד מהם עשוי לדרדר אותו כמה מקומות ברשימה - אולי אפילו למקום לא ריאלי.
בין השניים שררה מתיחות גדולה בימים האחרונים, וניסנקורן שקל כמה פעמים לפרוש, אבל המתין. ביום חמישי התקיימה פגישה בין חולדאי וניסנקורן, אולם ניסנקורן לא התרצה והיום הודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים.
ההערכה היא שהצעד של ניסנקורן מעמיד כעת את מפלגת הישראלים בפני צומת בעייתי, ובסכנת קריסה של ממש. הערכות שנשמעות היום במערכת הפוליטית מדברות על כך שחולדאי גם הוא שוקל את דרכו וייתכן שיפרוש עוד לפני סוף המרוץ.