טירון בצבא ארה"ב נעצר אחרי שעלה עם רובה לאוטובוס של תלמידי בית ספר. הוא החזיק את הנהג ואת התלמידים כבני ערובה, ובהמשך אפשר להם לרדת מהאוטובוס.
לאון לוט, השריף של מחוז ריצ'לנד בדרום קרוליינה, אמר שהתקרית אירעה היום (ה') בסביבות 07:00 ליד פורט ג'קסון – בסיס הטירונים הגדול בצבא האמריקני, שנמצא בעיר קולומביה. הטירון יצא עם נשקו מהבסיס ולא לבש מדים. הוא הגיע לתחנת אוטובוס סמוכה, שבה חיכו הילדים להסעה לבית הספר היסודי פורסט לייק. כשהאוטובוס הגיע הוא עלה עם הרובה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"הוא אמר לנהג שהוא לא רוצה לפגוע באיש. הוא רצה שהוא ייסע ליישוב הסמוך", אמר השריף לוט. חלק מ-18 הילדים שהיו באוטובוס התחילו להשתמש בטלפונים הסלולריים שלהם וצלצלו להוריהם. אחרי שהילדים שאלו את הטירון שוב ושוב אם הוא מתכנן לפגוע בהם או בנהג, הטירון, לפי לוט, "נהיה קצת מתוסכל": הוא הורה לנהג לעצור את האוטובוס, ודרש ממנו ומהילדים לרדת. אז נסע בעצמו כמה ק"מ ונטש את האוטובוס, עם הרובה בפנים. הוא "צעד לשכונה סמוכה" כדי להחליף בגדים, אך נתפס ונעצר ללא התנגדות.
מפקד בסיס פורט ג'קסון, מילפורד ביגל ג'וניור, אמר שהטירון הוא צעיר בן 23 ושברובה שלו לא הייתה תחמושת. "הוא בחור די שקט מניו ג'רזי, אנחנו מעריכים שהוא בסך הכול ניסה לחזור הביתה". ביגל הוסיף כי "אין שום דבר שגורם לנו להאמין שהייתה לו כוונה כלשהי לפגוע באנשים אחרים, לפגוע בעצמו או משהו אחר שקשור לסוג אחר של פעילות זדונית". שמו של הטירון לא פורסם. הוא צפוי לעמוד לדין על חטיפה ועבירות נוספות.