2 צפייה בגלריה
צוללות של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי
צוללות של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי
הצוללת האמריקנית במפרץ הפרסי
גורם איראני בכיר איים היום (שבת) כי טהרן מוכנה להגיב באופן קשה ונרחב על כל פגיעה בביטחונה מצד ישראל. בראיון שפורסם ברשת אל-ג'זירה טען הגורם כי "ישראל מחפשת תירוצים ליצור כאוס בימיו האחרונים של דונלד טראמפ כנשיא. היא צריכה להבין שתגובתנו לכל פגיעה בביטחון הלאומי שלנו תהיה קשה ונרחבת".
כמו כן, זמן קצר לפני שפורסם הראיון עם דובר צה"ל הדי זילברמן, מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלי ריזא תנגסירי, ביקר באזור מצרי הורמוז, ואמר כי "כוחותיה הימיים של איראן נמצאים בשיא המוכנות להגנה על גבולותיה הימיים ועל האינטרסים שלה".
2 צפייה בגלריה
צוללות של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי
צוללות של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי
הכוחות האמריקניים במפרץ הפרסי
זילברמן ציין בראיון לעיתון הסעודי אילאף כי "צוללות חיל הים הישראלי מפליגות בשקט ומגיעות לכל מיני מקומות - קרובים ורחוקים". דבריו נאמרו ברקע חשיפת הצוללת האמריקנית ג'ורג'יה המשייטת במפרץ הפרסי כשהיא נושאת יותר מ-150 טילי שיוט, יחד עם משחתות כבדות וקלות שגם הן נושאות טילי שיוט. האמריקנים דאגו לפרסם את הימצאותה יום לאחר שיגור הרקטות לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדד - פעולה שהאיראנים הואשמו בה. "עצה ידידותית לאיראן: אם אמריקני אחד ייהרג, אני אראה בה אחראית. תשקלו את זה שוב", כתב הנשיא היוצא בטוויטר.
פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי מדגיש כ הימצאות של כוח התקפי-אסטרטגי במרחק של כמה עשרות מיילים ימיים מחופי איראן מהווה איום שהאיראנים לא יכולים להתעלם ממנו, וטהרן צריכה לקחת בחשבון שטראמפ עשוי להשתמש בכוח כזה - ולו רק כדי להקשות על ביידן לפתוח במשא ומתן על הסכם גרעין חדש.