נאום ביידן אחרי הצבעת האלקטורים
(רויטרס )
דונלד טראמפ רצה שעו"ד סידני פאוול, שעבדה בקמפיין שלו והפיצה תיאוריות קונספירציה על הונאת בחירות, תמונה לתפקיד תובעת מיוחדת ותחקור את החשד להונאה ולזיופים. כך דיווח היום ניו יורק טיימס. שני גורמים אמרו לעיתון שהיועצים הבכירים ביותר של הנשיא היוצא – בהם עורך דינו רודי ג'וליאני – הביעו התנגדות לרעיון.
לפי ניו יורק טיימס פאוול הגיעה אתמול לפגישה עם טראמפ בבית הלבן. השניים שוחחו בטלפון עם ג'וליאני, והשיחה הייתה סוערת לפרקים. פאוול האשימה את יועציו של טראמפ בתבוסתנות. בסביבתו של הנשיא נדהמו מהרעיון שטראמפ ימנה את פאוול לחקור את תוצאות הבחירות.
בשיחה בחדר הסגלגל היה גם מייקל פלין, היועץ לשעבר של טראמפ לביטחון לאומי. פלין, כך נכתב בניו יורק טיימס, הציע לטראמפ לשלוח חיילים למדינות מפתח כדי לכפות ספירה חוזרת של הקולות. טראמפ העביר את הצעת פלין ליועציו, שהתנגדו גם לה. פאוול היא עורכת דינו של פלין, שהודה ששיקר ל-FBI במהלך החקירה על ההתערבות הרוסית בבחירות 2016. בחודש שעבר קיבל פלין חנינה מטראמפ.
2 צפייה בגלריה
חצי חצי של טראמפ וסידני פאוול
חצי חצי של טראמפ וסידני פאוול
טראמפ ופאוול. היועצים הבכירים התנגדו
(צילום: AFP, EPA)
בסוף נובמבר הודיע הקמפיין של טראמפ שהוא ניתק את הקשר עם פאוול, שהייתה חברה בצוות המשפטי של הנשיא שניסה לשנות את תוצאות הבחירות. קמפיין טראמפ התנער מפאוול, שכמו שאר החברים בצוות - בראשם ג'וליאני - הפיצה טענות חסרות בסיס על הונאה וזיופים שהביאו לג'ו ביידן את הניצחון.
ג'וליאני אמר בחודש שעבר שפאוול "עוסקת בעריכת דין בכוחות עצמה, לא חברה בצוות המשפטי של טראמפ ואינה עורכת הדין האישית של הנשיא". בציוץ בטוויטר שבוע לפני הדחת פאוול הכריז טראמפ שהיא אחת "מעורכי הדין הנהדרים" שלו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עורכת הדין סידני פאוול שהייתה בצוות המשפטי של קמפיין דונלד טראמפ
עו"ד עורכת הדין סידני פאוול שהייתה בצוות המשפטי של קמפיין דונלד טראמפ
סידני פאוול עם רודי ג'וליאני
(צילום: AP)
הצוות המשפטי של קמפיין טראמפ הגיש תביעות רבות במדינות המפתח שבהן זכה ביידן בניצחון. המאבק המשפטי לביטול תוצאות הבחירות כשל, ובשבוע שעבר העניק חבר האלקטורים לביידן את הניצחון באופן רשמי. טראמפ, עם זאת, ממשיך לטעון שהוא המנצח.
במהלך מסיבת עיתונאים בחודש שעבר אמרה פאוול שייתכן שוונצואלה הסוציאליסטית ומדינות "קומוניסטיות" כמו קובה וסין עומדות מאחורי פריצה למחשבים של ועדות הבחירות - מה שגרם לזיופים של מיליוני קולות שעברו מטראמפ לביידן. פאוול טענה שטראמפ ניצח את ביידן ברוב מוחץ. בפועל זכה ביידן ב-306 אלקטורים לעומת 232 שקיבל טראמפ. מקורב לקמפיין אמר שהנשיא הרפובליקני הביע חשש שהטענות של פאוול מופרכות מדי, ויסיחו את הדעת מהטיעונים המשפטיים של צוות הקמפיין.
היום, אחרי שהגיב לראשונה למתקפת הסייבר במערכות הממשל האמריקני, טען טראמפ פעם נוספת שהבחירות נגנבו ממנו. אחרי שתקף את התקשורת, והצביע על מעורבות סינית אפשרית בפריצה למערכות של סוכנות פדרליות, כתב טראמפ בטוויטר: "ייתכן שגם הייתה פגיעה במערכות ההצבעה המגוחכות שלנו במהלך הבחירות, שכעת ברור שאני ניצחתי אותן בגדול - מה שהופך את המבוכה המושחתת של ארה"ב לגדולה עוד יותר".