השיחה בין אושר דרעי לאמה
(צילום: אפי שריר)

בעוד המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות פטירתה של אושר דרעי (22), שמתה בשבוע שעבר בעקבות תגובה אלרגית לקינוח חלבי שאכלה במסעדה בשרית, מתפרסמת הערב (יום א') הקלטת השיחה שקיימה הצעירה עם אמה לאחר שחשה ברע (ההקלטה בפתח הכתבה).
"את לא מבינה מה קורה לי", אמרה אושר מחצור הגלילית לאמה גלית בשיחת הטלפון מרכבה בדרך לקבלת טיפול בבית החולים זיו בצפת. האם תהתה מה קרה לבתה, ואושר השיבה: "אין לי אוויר. אכלנו ב'שמחה' (מסעדת הבשרים "רחמים שמחה ובניו" בראש פינה), אני ואלה (חברתה של אושר) והזמנו קינוח והקינוח היה חלבי".
4 צפייה בגלריה
אושר דרעי נפטרה לאחר שאכלה קינוח חלבי במסעדה
אושר דרעי נפטרה לאחר שאכלה קינוח חלבי במסעדה
אושר דרעי
(מתוך פייסבוק)
אחרי שהאם גלית תהתה "איך קינוח חלבי, זה מסעדה כשרה, מה פתאום", ענתה לה אושר: "הוא לא ידע. נגמרה לו הקצפת. הוא שלח את אחד העובדים לקנות קצפת והקצפת הייתה חלבית". גלית: "איך זה הגיוני? לא הגיוני?". אושר הסבירה: "את לא מבינה, אני לא מרגישה טוב, אני עומדת למות".
האם קבעה להיפגש עם בתה בבית החולים, ובהמשך נשמעה אומרת למישהו אחר: "איך זה הגיוני? נגמרו לו הקינוחים ב'שמחה ובניו' והוא שלח את העובד שלו לקנות והוא קנה קינוח חלבי ודווקא הבת שלי נפלה בזה?".
הלווייתה של אושר דרעי
(צילום: שמיר אלבז | עריכת וידאו: רותם שבתאי)

אושר, שאובחנה עם אלרגיה מסכנת למוצרי חלב לאחר לידתה, אכלה כאמור במסעדה בשרית כשרה - והזמינה קינוח פרווה. חקירת המשטרה העלתה חשד שלפיו הטבח במסעדה שלח את אחד העובדים לקנות קצפת במקום אחר, לאחר שהקצפת במסעדה נגמרה.
העובד, כך חושדים במשטרה, הביא בטעות קצפת חלבית במקום פרווה וכתוצאה מכך פיתחה הצעירה אלרגיה קשה. עוד התברר כי אושר לא נשאה על עצמה מזרק אפיפן עם חומר נוגד אלרגיה והתפנתה כאמור עצמאית לבית החולים בצפת. היא הגיעה לשם בהכרה, אולם בהמשך התמוטטה ומתה.
4 צפייה בגלריה
אושר דרעי עם הקינוח במסעדה
אושר דרעי עם הקינוח במסעדה
אושר דרעי עם הקינוח במסעדה
(מתוך אינסטגרם)
4 צפייה בגלריה
גלית דרעי, אמה של אושר דרעי ז"ל
גלית דרעי, אמה של אושר דרעי ז"ל
האם גלית בהלוויה
(צילום: אפי שריר)
במהלך החקירה עיכבה המשטרה לחקירה חמישה מעובדי המסעדה, בהם הבעלים והשף, בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בהמשך הם שוחררו למעצר בית. במשטרה אמרו כי כל המעורבים מסרו גרסאות. במקביל נבדק מדוע לא הוזמן אמבולנס למסעדה.
האם גלית אמרה לאחר היוודע האסון: "הרגו לי את הילדה, 22 שנה שמרנו עליה. מספיק שהיא תריח... היא אחראית, אבל אם היא אוכלת - היא חייבת להגיע לבית החולים תוך חמש דקות. הבת שלי אמרה שהיא אכלה קצפת. היא בוודאות הייתה חלבית. כשהגעתי לבית החולים כבר לא נתנו לי לראות אותה".
4 צפייה בגלריה
חלקת קברה של אושר דרעי ז"ל
חלקת קברה של אושר דרעי ז"ל
קברה של אושר דרעי
(צילום: שמיר אלבז)
בבית החולים זיו בצפת אמרו כי "הצעירה הגיעה למיון עם תגובה אלרגית קשה מאוד לחלב, לאחר שאכלה קינוח במסעדה. הרופאים ביצעו בה החייאה במשך קרוב לשעה, אך לא הצליחו להציל את חייה ונאלצו לקבוע את מותה".
ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סוויסה, מסר לאחר מותה של הצעירה: "הלם ותדהמה בקהילת חצור נוכח האסון עם פטירתה של אושר. אנו מוסרים את תנחומינו למשפחה האהובה. ראש המועצה וצוותי הרווחה שוחחו עם המשפחה ומלווים אותה".