אביו של מוחמד עדס מדבר

100 במתמטיקה, 98 בערבית, 95 בעברית, 92 באנגלית - אבל לכיתה י' מוחמד עדס לא יעלה: בזמן שבבית החולים מאיר ממשיכים להיאבק על חייו של הילד מוסטפא חאמד בן ה-15, בג'לג'וליה בני משפחתו, חבריו ומוריו של מוחמד עדס בן ה-15 סיפרו על הנער המחונן שנרצח אתמול ביריות לאחר שהוא וחברו הזמינו פיצה.
אביו של מוחמד, עבד אל-ראזק עדס, סיפר כי "הילד שלי היה ילד טוב, אהב ללמוד". לדבריו, הוא ראה את החבר הפצוע מוסטפא שרוע על הקרקע, "ורצתי לעזור לו. אבל לא ידעתי שהבן שלי שם. אחרי ששאלתי היכן הוא מצאתי אותו ללא רוח חיים מאחורי רכב. עכשיו אני מפחד על הילדים שלי שבחוץ. אני הולך לקנות משהו, ומפחד". האב הדגיש כי "אין לנו סכסוך עם אף אחד".
"כולם אהבו אותו", אמר באולפן ynet המנהל ראמי גאנם על תלמידו מוחמד, והציג את התעודה המעולה שלו, עם ממוצע של 97. "הוא היה תלמיד מצטיין וממושמע. שקט, תמיד עם חיוך. בחיים לא חשבתי שמישהו יפגע בו. אף פעם לא איימו עליו, לא היה שום דבר שרמז על כך. להפך. לא היו לו שום בעיות משמעת".
(צילום: ניצן דרור, שחר גולדשטיין)

2 צפייה בגלריה
תעודת בית הספר של מוחמד עדס
תעודת בית הספר של מוחמד עדס
התעודה של מוחמד עדס שנרצח
סלמה רזק אללה שלמדה יחד עם מוחמד עדס בביה"ס מספרת עליו

"גם התלמיד השני מוסטפא חאמד הוא תלמיד מצטיין וממושמע", אמר המנהל. "כולנו פה לתמוך בהורים, בתלמידים, במורים. אנחנו מקווים שגל האלימות הזה יעבור ולא יחזור יותר". לדבריו, "קיימנו ישיבת זום אתמול עם כלל תלמידי הכיתה של מוחמד ומוסטפא. גם היום אנחנו ממשיכים בישיבות חירום בנוכחות כל הגורמים, ונערכים לתת תמיכה רגשית ונפשית".
נבא בלאלו, שלמדה לצדו של מוחמד, אמרה: "לא פשוט לחזור ללימודים, ולא לראות אותו על הכיסא. הוא תמיד אהב לעזור, עכשיו כולנו חשים פחד". התלמידה יארה עראר אמרה: "מוחמד היה תלמיד מיוחד, כולנו חוששים לחיינו".
סלמה רזק-אללה שהכירה את שני הנערים במש"צים אמרה כי "לנערים של היום אין מסגרת, לאן ללכת אחרי בית ספר. הם כל הזמן נמצאים ברחובות. קשה לי לשמוע שלילדים בכפר שלי אין מקום ללכת אליו ובגלל זה הם הולכים לכיוון אחר. אני מבקשת שכל אחד שיכול לעזור שלא יהסס כדי שתהיה לנו מסגרת טובה. אני חוששת על חיי. אני לומדת בטייבה, הולכת וחוזרת באוטובוסים והאמת שזה מפחיד אותי. זה לא רק אצלנו, זה בכל מקום. לא מרגישה בטוחה ללכת לבית ספר. ואני לא צריכה להרגיש ככה בגיל כזה".
עדכון על מצבו של הילד שנפצע קשה
(צילום: ניצן דרור )

בינתיים, בבית החולים מאיר בכפר סבא ממשיכים להיאבק על חייו של הפצוע בן ה-15. ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה מאיר, אמר כי הילד הפצוע "נותח במהלך הלילה על ידי צוות רב תחומי. הוא סובל מריבוי פצעי ירי בכל חלקי גופו. מצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם ומטופל בטיפול נמרץ ילדים".
רק 100 מטרים הפרידו בין מקום הרצח של עדס - הקורבן ה-21 בחברה הערבית מתחילת השנה - לבין תחנת המשטרה בג'לג'וליה. הירי אירע כאשר שוטרים נכחו באותה תחנה. שביתה הוכרזה היום בג'לג'וליה במחאה על האלימות הגואה.