רק ממשלה עצלנית ורשלנית יכולה הייתה לייצר מתווה כל כך גרוע עבור ילדים וילדות שטרם למדו צורת אות. רק ממשלה שאזרחיה שקופים בעיניה, ממשלה מוכת היבריס, יכולה לחשוב שהגיוני שילדי כיתות א'-ב' הרכים, שלא ישבו בכיתה חודש ברצף, צריכים ללמוד רק חצי מהשבוע.
הכול ידוע מראש ולא נשכח לרגע מהלב. הורים, מורות ומורים, מנהלות ומנהלים, זועקים כבר מהחופש הגדול שנדרשת תוכנית נבונה שתאפשר חיים תקינים לצד הנגיף. הקפסולות הן לא המצאה שנפלה עלינו בחודש חשוון, והעובדה שפתיחת מערכת החינוך באופן לא מבוקר גרמה לקפיצה בתחלואה היא אמת שמפמפמים פה כבר ארבעה חודשים. אז יתכבד שר החינוך מר יואב גלנט (האלוף! יואב גלנט, כפי שהוא מדגיש בכל הזדמנות) ויספק תשובות.
אם מישהו חושב שהשלום שפרץ מרטיט לבבות והמלחמה בפרקליטות מגייסת את השורות, נראה שהוא לא ביקר באף בית בישראל בימים האלה
לאן הוא נעלם? למה הוא לא מתראיין? ייתכן שאדוני בכל זאת מפחד ממשהו? יתייצב שר הבריאות יולי אדלשטיין ויסביר למה רק עכשיו משרד הבריאות הענק חשב על הרעיון הגאוני של לימודים בקבוצות קטנות. יעלה ויבוא שר האוצר ישראל כץ, מי שכל צמרת משרדו הניחה את המפתחות והתפטרה, וייתן דין וחשבון לציבור מדוע לא נמצא תקציב (תקציב! אולי באמת צריך להתפלל לשחרורו מהשבי הפוליטי אליו נחטף).
ומעל כולם, יזומן ראש הממשלה מר בנימין נתניהו להתבונן בילדים ובילדות האלו, בהוריהם המותשים, במורותיהם העייפות, ויודה בפה מלא: אתם לא מעניינים אותי.
החרדים ממלאים את החיידרים? סבבה, נעלים עין. צריך למצוא מתווה לישיבות? אחלה, לא ננום ולא נישן. ילדה בת 6 מאשקלון וילד בן 7 מחיפה צריכים לרכוש הרגלי למידה? לפגוש חברים? ללמוד לקרוא? לא מעניין אותי. אני ראש הממשלה שלכם, ילדים יקרים, וזה לא מעניין אותי. כי אני וממשלתי החלטנו ללכת על הפתרון הגרוע שהכנו מבעוד מועד במקום לייצר פתרון סביר והגיוני. זה המסר היחיד שיצא מממשלת ישראל אמש.
לכנות את ההתנהלות הזו חלמאות זו הנחה נדיבה מדי. זוהי ערלות לב, עיוורון ששמור רק למי שמנותקים באופן עמוק מהבלי העולם הזה. אם מישהו חושב שהשלום שפרץ מרטיט לבבות והמלחמה בפרקליטות מגייסת את השורות, נראה שהוא לא ביקר באף בית בישראל בימים האלה. לשים פס על ילדים קטנים אך ורק מתוך עצלות זהו שיא חדש של שפל.
  • חן ארצי-סרור היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com