2 צפייה בגלריה
ליליאנה סגרה
ליליאנה סגרה
ליליאנה סגרה מתחסנת
ניצולת השואה ליליאנה סגרה, שזכתה לאות הערכה בתואר הכבוד "סנאטורית לכל החיים" באיטליה, התחסנה ביום חמישי במנה הראשונה של החיסון נגד קורונה - ועומדת בפני מתקפה אנטישמית ברשתות החברתיות שהובילה אף לחקירת משטרה נגד המכפישים.
סגרה בת ה-90 הגיעה לבית החולים במילאנו במסגרת מבצע החיסונים לבני 80 ומעלה, וקראה לציבור האיטלקי להתחסן ללא חשש. "אני לא מפחדת מהחיסון כמו שאני מפחדת מהמחלה", אמרה ניצולת מחנה ההשמדה אושוויץ. סגרה ציינה כי היא מאמינה שסרבני החיסונים כנראה חוששים או לא מודעים מספיק ליעילותו, ואמרה: "אני קוראת לכל אחיי ואחיותיי שבגילי - אל תפחדו, לכו להתחסן".
2 צפייה בגלריה
ליליאנה סגרה ניצולת שואה סנאטורית לכל החיים איטליה
ליליאנה סגרה ניצולת שואה סנאטורית לכל החיים איטליה
"קוראת לאחיי ולאחיותיי שבגילי - לכו להתחסן"
(צילום: AP)
בעקבות התגובות המכפישות שעוררו סערה ברחבי המדינה, שרת הפנים באיטליה לוצ'יאנה למורג'זה גינתה את הגולשים שיצאו נגד סגרה - והביעה את תמיכתה בה. "זוהי מתקפה שאינה מתקבלת על הדעת", אמרה השרה שכינתה את האמירות נגדה "שילוב מסוכן של שנאה, אלימות וגזענות".
סגרה הייתה בת 13 כשנשלחה לאושוויץ, והייתה מהבודדים שהגיעו מאיטליה והצליחו לשרוד. בעשרות השנים האחרונות היא מספרת על זוועות השואה לצעירי איטליה. לפני כשנתיים היא עוררה עימות פוליטי סוער מבלי להתכוון לאחר שקראה לפרלמנט האיטלקי להקים ועדה שתיאבק בשנאה, בגזענות ובאנטישמיות לאחר שדווח כי היא נתונה ל-200 מתקפות ברשתות מדי יום.
פורסם לראשונה: 23:38, 19.02.21