אחרי שוועדת הבחירות פסלה את השתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכנית בידור, הליכוד ניסה למנוע ראיונות של פוליטיקאים - ונדחה על הסף. בשעות הצהריים הגישה המפלגה לוועדת הבחירות עתירה נגד שידור ראיון של חבר הכנסת יועז הנדל מתקווה חדשה בתוכנית "אופירה וברקוביץ'".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
"התוכנית האמורה איננה תוכנית חדשות אלא תוכנית קלילה של ערב שבת אשר המגישים בה מפרגנים למרואיינים שלהם אשר אוחזים בדעות שהמגישים שותפים להן, ומצד שני תוקפים חזיתית מרואיינים התומכים בראש הממשלה ומפלגת הליכוד", טענו במפלגה.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: AP)
בצירוף קישורים לכתבות שונות וקטעים מצולמים מהתוכנית, שבהן התבטאו, לדברי המפלגה, זוג המגישים נגד ראש הממשלה - טענו בליכוד כי התוכנית מעניקה במה נרחבת לאישים מפורסמים ולפוליטקאים לפרוס את משנתם "ללא הפרעה". עוד ציינו כי בתוכנית יתראיינו "מתנגדים נוספים לנתניהו", בהם חבר הכנסת לשעבר יעלון ורעייתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.
• לקריאת ההחלטה של ועדת הבחירות - לחצו כאן
ועדת הבחירות, כאמור, פסלה את העתירה - והדגישה כי אחת הסיבות לכך היא שבליכוד לא צירפו תצהיר מחייבת לעתירה. בליכוד הסבירו כי המסמך לא נכלל בעתירה בשל "קוצר הזמן".
יו"ר הוועדה, השופט עוזי פוגלמן, כתב כי אין מקום להשוואה בין הראיונות בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" להופעת הסטנד אפ של ראש הממשלה - שבה לא נשאל בכלל שאלות הקשורות לבחירות. "העותרת עצמה מציינת כי התוכנית אינה תוכנית חדשות, היא תוכנית אקטואליה. בכל שבוע מופיעים בה פוליטיקאים ומרואיינים נוספים ממפלגות שונות ומכל קצווי הקשת הפוליטית", כתב פוגלמן. "לא נטען שמועמדים מטעם העותרת או אחרים שמזוהים עימה ביקשו להתראיין ונדחו, או שמערכת התוכנית נמנעת מלהציע להם להופיע בתוכנית. אני סבור שנוכח הערך האקטואלי בתוכנית ראיונות והעמידה על גיוון דעות המשתתפים בה, אין מקום לקביעה אפריורית כי תוכנית מעין זו היא משום תעמולת בחירות".