צבא אינדונזיה הודיע שהצוללת שנעלמה בשבוע שעבר, במהלך תרגיל ליד האי באלי, נמצאה במעמקי הים והתפרקה לשלושה חלקים לפחות. אתמול קבעה אינדונזיה שהצוללת שנעלמה טבעה – אך לא ציינה מה עלה בגורלם של 53 אנשי הצוות. היום אישרה המדינה את ההערכות שהמלחים מתים, והנשיא ג'וקו ווידודו שלח תנחומים לבני משפחותיהם.
הצוללת KRI Nanggala-402, שייצורה הושלם בגרמניה לפני 44 שנה ושב-2012 עברה שיפוץ בדרום קוריאה, נעלמה ביום רביעי בשעה 4:30 לפנות בוקר שעון אינדונזיה כאשר קיימה תרגיל טורפדו מצפון לבאלי. היא לא דיווחה על תוצאות התרגיל – ומאז לא הצליח הצבא המקומי ליצור איתה קשר. מסוק ושש אוניות של הצי האינדונזי נשלחו לחפש אותה. ארה"ב, אוסטרליה, סינגפור, מלזיה והודו עזרו לאינדונזיה בחיפושים אחר הצוללת.
ארבעה ימים אחרי שהקשר אבד: "אותרו שרידי הצוללת שנעלמה באינדונזיה"
(צילום: רויטרס )

6 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של צבא אינדונזיה
מסיבת עיתונאים של צבא אינדונזיה
תיעוד מתחת למים
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של צבא אינדונזיה
מסיבת עיתונאים של צבא אינדונזיה
חגורת הצלה שנמצאה בחיפושים
(צילום: EPA)
בזמן החיפושים דובר חיל הים האינדונזי יוליוס ווידג'וג'ונו אמר שהצוללת, המונעת בדיזל ומפעילה סוללות חשמליות כשהיא יורדת אל מתחת לפני הים, יכולה לשרוד שהות בעומק של 250 עד 500 מטרים, אבל כל עומק רב מזה עלול להיות מסוכן וקטלני. לדברי מפקד חיל הים, כמות החמצן שהייתה למלחים בצוללת הייתה יכולה להספיק להם עד יום שבת בלבד.
בשבת, ארבעה ימים אחרי שנעלמה, נמצאו בחיפושים שרידים של הצוללת ופריטים שהיו בה - בהם חלקים ממערכת טורפדו, בקבוק גריז שלפי ההערכות שימש לשימון הפריסקופ ושטיחי תפילה מוסלמיים. השרידים והפריטים צפו על פני המים, ולאחר מכן אינדונזיה קבעה שהצוללת טבעה. הריסות הצוללת שהתפרקה נמצאו בעומק של 838 מטר.
6 צפייה בגלריה
אינדונזיה צוללת נעדרת זו הצוללת הנעדרת ב תמונת ארכיון
אינדונזיה צוללת נעדרת זו הצוללת הנעדרת ב תמונת ארכיון
תמונת ארכיון של הצוללת הנעדרת
(צילום: AFP)
האדי טג'הג'נטו, מפקד צבא אינדונזיה, אמר היום שהצבא קיבל תצלומים של הריסות הצוללת והציג אותם לכתבים. בחיפושים האחרונים בים נמצאו פריטים חדשים - כולל חגורת הצלה של אחד מאנשי הצוות. הריסות הצוללת נמצאו במרחק של 1,500 מטר מהמקום שבו היא ירדה ביום רביעי אל מתחת למים בפעם האחרונה - מול החוף הצפוני של האי באלי. מפקד חיל הים האינדונזי יודו מרגונו דרש שלא להאשים את אנשי הצוות באסון.
אינדונזיה מעוניינת לשדרג את היכולות הצבאיות שלה, בשעה שחלק מהציוד שלה ישן – וגרם בשנים האחרונות לכמה תאונות קטלניות. זו תאונת הצוללות השישית בתולדות אינדונזיה.