2 צפייה בגלריה
הרכב בבת ים
הרכב בבת ים
רכבו של הערבי שהותקף בבת ים
(צילום: gettyimages)
שבוע אחרי שהמון ניסה לבצע לינץ' בערבי-ישראלי ברחוב בבת ים, הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) על כוונה להגיש כתב אישום נגד שני מעורבים והגישה נגדם הצהרת תובע לבית המשפט. לשניים לא מיוחסת עבירה של ניסיון רצח, אלא עבירה קלה יותר של תקיפה.
לפי המשטרה, החשוד הראשון התסיס את ההמון, תקף את הקורבן, ירק עליו וקילל אותו. כמן כן נטען כי ניפץ שמשות רכב.
ניסיון הלינץ' בבת ים
(צילום: יריב כץ)

החשוד השני מוגדר "האדם הכי אכזרי באירוע" בידי נציג המשטרה. נציג המשטרה אמר היום בדיון בבית משפט השלום בתל אביב כי היה "תכנון מוקדם לפני קרות הלינץ' בוואטסאפ איך להגיע למקום ומה יקרה אם יתקלו בערבי. החשודים עסקו בהתססה, בזזו והרסו חנות בבעלות ערבי. משהבחינו בו רצו וביצעו לינץ' אכזרי ביותר".
מנגד עורך דינו של אחד החשודים, יוסי סקה מהסנגוריה הציבורית, טען כי הוא לא תכנן מראש את המעשה. בית המשפט האריך את מעצרם של שני החשודים עד יום שני.
2 צפייה בגלריה
מעצרים של מתפרעים בלוד
מעצרים של מתפרעים בלוד
1,300 נעצרו מתחילת ההתפרעויות. מעצרים בלוד
(צילום: AFP)
ניסיון הלינץ' התרחש ביום רביעי שעבר בשעת ערב מאוחרת. ערבי-ישראלי בן 30 מרמלה חלף ברחוב בבת ים. מתפרעים יהודים חסמו את דרכו והוציאו אותו מהרכב. הם הכו אותו נמרצות ופצעו אותו פצעים קשים. במקום לא נראו שוטרים.
בהמשך היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז תל אביב פתחה בחקירה. בלשי הימ"ר עצרו תוך זמן קצר בבת ים שני חשודים תושבי העיר בשנות העשרים לחייהם, וכן קטין שחשוד גם הוא ומעצרו הוארך בבית משפט השלום לנוער בתל אביב.
בתוך כך עדכנה המשטרה כי מתחילת ההתפרעויות נעצרו 1,300 חשודים שהיו מעורבים במעשי אלימות, הצתה והסתה. בין היתר נעצר תושב בת ים שאיים על עיתונאי, תושבי מזרח ירושלים שאגרו זיקוקים ונפצים לצורך שימוש בהתפרעויות, חשודים ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה ועוד.