הפרקליטות הגישה היום (ה') כתב אישום נגד עלי אדקידק (41), תושב מזרח ירושלים, בגין תקיפתו של השף שלום קדוש לפני כשבועיים וחצי בעיר. אדקידק מואשם בעבירות של שוד וגרימת חבלה חמורה.
אדקידק בבית המשפט, בשבוע שעבר
(צילום: אלכס גמבורג)

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט המחוזי בבירה, ב-21 במרץ, בשעת צהריים, הבחין אדקידק בכסף בתוך רכבו של קדוש בתחנת דלק פז בירושלים. אדקידק הסתובב סביב הרכב תוך שהוא מביט לצדדים וממתין לשעת כושר בכדי לגנוב אותו.
בשלב מסוים הכניס את ידו הימנית ואת ראשו מבעד לחלון, נטל את הכסף והכניס לכיסו. קדוש הבחין במעשיו ורדף אחריו.
2 צפייה בגלריה
החשוד עלי אדקידק בתקיפת השף שלום קדוש בבית המשפט השלום ירושלים
החשוד עלי אדקידק בתקיפת השף שלום קדוש בבית המשפט השלום ירושלים
מואשם בשוד ובגרימת חבלה חמורה. אדקידק בבית המשפט
(צילום: אלי מנדלבאום)
2 צפייה בגלריה
תמונתו של השף שלום קדוש
תמונתו של השף שלום קדוש
מורדם ומונשם בבית החולים. השף שלום קדוש
(צילום: תיקי גולן)
אדיקדק, על פי האישום, ניסה להימלט ממנו אך קדוש הצליח לתפוס את ידו הימנית. על מנת להימלט עם הכסף, הסתובב אדקידק והדף את קדוש בכוח לקרקע עם ידו הימנית, וזאת כדי להשתחרר מאחיזתו. קדוש נפל, ראשו נחבט בעוצמה בכביש ונגרמו לו שברים בגולגולת ובצוואר.
מאז התקיפה מאושפז קדוש, אחד מבכירי השפים בארץ, במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כאשר הוא מורדם ומונשם. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של אדיקדק עד תום ההליכים נגדו.
עו"ד אשרף חסן שמייצג את עלי אדקידק מטעם הסניגוריה הציבורית הגיב לכתב האישום: "אנו נמצאים בשלב ראשוני של ההליך המשפטי וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נוכל להתייחס לאישומים".