2 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
אהוביה סנדק והרכב שהתהפך במרדף
(צילום: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)
בית משפט השלום בירושלים דחה את הבקשה של הורי הנער אהוביה סנדק למינוי שופט חוקר שיבדוק את נסיבות מותו. בהודעה שפורסמה היום (שלישי) על-ידי בית המשפט נכתב בין היתר כי "לאחר מספר דיונים שהתקימו ולאחר עיון בחומרי החקירה, בית המשפט מצא כי פעולות החקירה הנדרשות בוצעו וכי נוהלה חקירה יסודית ומקיפה. בנסיבות אלה ובהתקיים חקירה נאותה, לא מצא בית המשפט לנכון להורות על פעולות חקירה עצמאיות והורה על סגירת התיק".
סנדק נהרג בחודש דצמבר האחרון במהלך מרדף של בלשים ממחוז ש"י של המשטרה אחר רכב של נערי גבעות שנחשדו ביידוי אבנים. הנערים פרצו מחסום שהוקם באזור, רכבם התהפך וסנדק נהרג במקום. לאחר האירוע הוקם צוות חקירה מיוחד בשיתוף ימ"ר תל אביב והמחלקה לחקירות שוטרים לבדיקת מעורבותם של השוטרים במותו של סנדק.
כחלק מההליך דרשו הוריו של אהוביה, באמצעות עו"ד אריאל עטרי מארגון חוננו, למנות שופט חוקר לפרשה משום שלטענתם צוות החקירה המשותף עלול להוביל לטיוח החקירה. המדינה טענה כי יש לדחות את הבקשה על הסף, ולאחר הגשת הבקשה התקיימו כמה דיונים בהם דן השופט בראיות שנאספו ובמצב החקירה.
הוריו של סנדק בריאיון לאולפן ynet
(צילום: שמוליק דודפור)

בהחלטתו מתייחס השופט אליעד וינשל לבקשת ההורים וכתב: "בענייננו תנאי הסף התקיימו: הבקשה הוגשה על-ידי הוריו של המנוח וסיבת המוות 'אינה טבעית'. אשר על כן נדחתה עמדת המשיבה לדחייה על הסף. לצד זאת ובהתאם להלכה הפסוקה, במקום בו מוגשת בקשה לקיום חקירה עצמאית על-ידי בית המשפט, תוך כדי חקירה המתנהלת על-ידי רשויות החקירה המוסמכות, על בית המשפט לבחון את חומר החקירה ולהפעיל את סמכותו לקיים חקירה עצמאית רק במקרה שבו נמצא כי החקירה המתקיימת אינה נאותה", אך כאמור החליט לדחות את הבקשה.
2 צפייה בגלריה
עורך דין אריאל עטרי
עורך דין אריאל עטרי
עו"ד עטרי. שוקל לעתור לבג"ץ
עורך הדין של משפחת סנדק מסר כי ההורים מרוצים מההליך על אף שלא מונה בסופו של דבר שופט חוקר. "ההליך שנקטנו בבקשה לחקירת סיבות מותו של אהוביה הוביל בהצלחה רבה לעצירת הניסיון של מח"ש והמשטרה לטייח את החקירה, כשלאחר שבועיים לאחר תחילת החקירה כבר הודיעו שהחקירה הסתיימה". עטרי ציין כי "כתוצאה מההליך פיקח בית המשפט מקרוב על החקירה, כדי לוודא את איסוף ראיות שיובילו לחקר האמת. עם זאת, ולאור תפקוד רשויות המדינה, אנו סבורים שמוקדם מידי להשאיר את ממלא מקום פרקליט המדינה להיות 'החתול שישמור על השמנת' ולפיכך נשקול בימים הקרובים עתירה לבג"ץ בקשר לכך".