(צילום: ירון ברנר)

אבירם שאול, אחיו של החייל אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה מאז צוק איתן, דורש שלא לסיים את מבצע "שומר החומות" ברצועה בלי השבת גופותיהם של אחיו ושל הדר גולדין וללא השבת הנעדרים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. "הרצון להחזיר אותם והמחויבות שואפת לאפס", אמר שאול בריאיון לאולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
"גם על הציבור זה עול כבד". הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
"בכירים במערכת הביטחון וגם במערכת המדינית אומרים שמדינת ישראל תעשה הכול על מנת להשיב את אורון ואת הדר ואת שאר השבויים שנמצאים ברצועת עזה", אמר שאול. "כל פעם ממסמסים את זה. אני שומע לא מעט אנשים בפאנלים בחדשות שאומרים שלא צריך לכרוך את עניין השבויים והנעדרים בסיום המבצע הזה ואני שואל את עצמי, אז מתי כן?".
- אתה אומר את זה גם לאחראי השבויים והנעדרים, מה התשובות שנותנים לכם? "התשובות הן תשובות שלא מספקות אותנו. בסוף חשובה לנו התוצאה, התוצאה היא שאורון לא נמצא פה כמעט שבע שנים, לא אורון, לא הדר ולא שאר השבויים והנעדרים וזה רק מוכיח ומראה כמה הרצון להחזיר אותם והמחויבות שואפת לאפס. יש חוב ערכי ומוסרי לחיילים ולמשפחות, חוב שנשאר פתוח מאז צוק איתן וצריך לסיים את הסאגה הזאת.
2 צפייה בגלריה
גבול רצועת עזה
גבול רצועת עזה
"יש חוב ערכי ומוסרי לחיילים ולמשפחות". כוח צה"ל בגבול רצועת עזה
(צילום: AP)
"הציבור גם רוצה לסיים את הסאגה הזאת. גם על הציבור זה עול כבד. זה לא נוח שנמצאים שם החיילים. אותי זה כבר מכעיס. שבע שנים אני מחכה לאח שלי שזרוק איפשהו בעזה ואנשים פה, גורמים במערכת הביטחון ובמערכת המדינית וגם אנשים בפאנל מרשים לעצמם להגיד שאי אפשר לכרוך את נושא השבויים והנעדרים בעניין הזה".
לדברי שאול, "אי אפשר להגיד על רעיון שהוא לא טוב בלי לנסות לבצע אותו. מדינת ישראל עשתה את זה בעבר והצליחה. נכון, המדיניות היום היא לא כזאת אבל אפשר לשנות את המדיניות הזאת בפעם אחת, אפשר לנסות, יכול להיות שלא נצליח אבל אפשר לנסות. בסיום המערכה הזאת מדינת ישראל תצא עם ידה על העליונה, עם הישגים חסרי תקדים. השאלה אם אנחנו רוצים לצאת רק עם הישגים צבאיים, מה עם הישגים מדיניים?".