הכנסת ה-24 התפזרה היום ואזרחי ישראל ישובו בפעם החמישית בתוך שנתיים לקלפיות. הפערים בין כחול לבן לליכוד עדיין גדולים וגורמים במערכת הפוליטית טוענים שלא בטוח שניתן לגשר עליהם: "אולי אם הייתה מגפה עולמית הם היו מתאחדים".
1 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה התשף בחירות פעם חמישית פייק
השנה שלא הייתה התשף בחירות פעם חמישית פייק
נתניהו וגנץ. ישראל בדרך לבחירות חמישיות ברצף
הניסיונות של הגורמים הפוליטיים השונים להביא להסכמה בין הצדדים נמשכו עד הרגע האחרון, וביתר שאת לאחר שנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הודיע כי אינו מתכוון להאריך את המנדט וכי אם לא יגיעו להסכמה עכשיו - האזרחים יחזרו לקלפיות.
"אם הפוליטיקאים לא יכולים להגיע להכרעה, הציבור צריך להגיד את דברו", אמר הנשיא בשיחות סגורות. "אני לא מתכוון לתת לפארסה הזו להימשך שוב ושוב".
בתוך כך, בכחול לבן הדעות חלוקות אם יש אפשרות כלשהי לגשר על הפערים עם הליכוד. בסביבתו של יו"ר המפלגה בני גנץ אמרו בימים האחרונים שממשלת אחדות הייתה אפשרית "אולי אם הייתה מגפה עולמית ואז צריך להפגין אחדות".
מנגד, בסביבתו של יאיר לפיד מחזיקים בתוקף בסירוב להיכנס לממשלה עם הליכוד בטענה שבמצב כזה עדיף כבר לתמוך מהאופוזיציה בצעדי הממשלה.
בינתיים כלל המפלגות החלו השבוע בהיערכות לקמפיין הבחירות והצוותים האסטרטגיים כבר החלו באיסוף הנתונים שלפיהם יגובש הקו האסטרטגי של הקמפיין.