4 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל בשטחי הכינוס
חיילי צה"ל בשטחי הכינוס
חיילי צה"ל בשטחי הכינוס ליד עזה
(צילום: EPA)
אלפי חיילים ואזרחים הוזעקו לגבול רצועת עזה ולמוקדים נפיצים אחרים בעקבות ההסלמה ומבצע "שומר החומות" - אך שלושה קצינים שנקראו לדגל בשבוע וחצי האחרונים נאלצו לוותר על הרגעים המרגשים ביותר בחיים: חתונה, ירח דבש ולידה.
רב סרן אלי זילברמן, בן 31 מירושלים משרת כקצין אג"ם בחטיבה הדרומית בעזה. ימים ספורים לפני שהלחימה פרצה, הכריז שהלידה של בנו היא "קו אדום" ואין סיכוי שיפספס אותה, אך לבסוף כך היה כשבחטיבה נזקקו לו בזמן אמת. "הלחימה לימדה אותנו שלכל תוכנית יש גם בלת"מים. לשמחתי, שיר אשתי היא מדהימה ומיוחדת. אחרת זה לא היה קל לעשות את הבחירה הזו", סיפר זילברמן.
4 צפייה בגלריה
רס"ן אלי זילברמן
רס"ן אלי זילברמן
התבשר על הלידה בחמ"ל. רס"ן אלי זילברמן
כבר מהיום הראשון ללחימה זיבלרמן עבד מסביב לשעון, כשהחמ"ל פתוח 24 שעות ביממה ושעות השינה שלו התקצרו יותר ויותר. בליל הלידה, לקראת השעה 01:30, זילברמן התכונן לתנומה קצרה של שעתיים, וכעבור 10 דקות התעוררה רעייתו בביתם עם צירים. "בחישוב מהיר היא כבר קלטה שכבר אין כמעט סיכוי שאגיע ללידה בזמן, ופחדה להלחיץ אותי. בשעה 03:00, כשהתינוק היה אצלה בידיים היא צלצלה לחמ"ל וככה התבשרתי על כך שהצטרף לנו בן נוסף למשפחה. מיד נסעתי לשם ולא נרגעתי עד שאחזתי אותו בידיים שלי", נזכר הקצין. למרות הקושי שלא להיות לצד אשתו בלידה, אמר זילברמן שהוא מרגיש שעשה את הבחירה הנכונה. "אני מחויב לאשתי ולבנים שלי, אך בזמנים שכאלה אני מחויב לפני הכל להגן על המדינה שלי".
4 צפייה בגלריה
רס״ן מיכאל חנדורס
רס״ן מיכאל חנדורס
דחה את החתונה בפעם הרביעית. רס"ן מיכאל חנדורס
עבור רב סרן מיכאל חנדרוס, בן 27 מברקן, המבצע בעזה היה הסיבה שחתונתו נדחתה בפעם הרביעית. חנדרוס, שמשרת כקצין משאבי אנוש של מחוז הדרום בפיקוד העורף, תכנן להינשא עם ארוסתו עמית ב-19 במאי, אחרי שהאירוע נדחה פעם אחר פעם בגלל הקורונה. "היה לי ברור שבגללל שאני מטפל באנשים ודואג לכל אנשי המחוז בסדיר ובמילואים, לא יתאפשר לי לעבוד מרחוק או לעזוב את האנשים בשעת חירום", סיפר רס"ן חנדרוס. המשפחה והחברים הבינו גם הפעם שהחתונה תצטרך לחכות עוד קצת. "זה היה ברור שאני צריך להישאר בצבא. זה מבאס, אבל כולם תמכו. נעשה את זה בזמן מתאים יותר", אמר. "לכל דבר יש את התזמון שלו, כנראה ששלנו עוד לא הגיע".
סגן לירון וינברג בן ה-23 מתל מונד שמפקד על צוות מרגמות בצנחנים, התחתן רק לפני שבועיים אחרי 80 ימים שבהם לא פגש את רעייתו ירונה, המשרתת כקצינה בדובר צה"ל. "זאת הייתה בחירה לא פשוטה, הקורונה תפסה אותנו תוך כדי האירוסין, ושנינו סגרנו בבסיסים. יצא שהתפספסנו ולא נפגשנו חודשיים", סיפר.
4 צפייה בגלריה
סגן לירון וינברג ואשתו ירונה
סגן לירון וינברג ואשתו ירונה
לא נפגשו חודשיים, ודחו את ירח הדבש בגלל המצב. לירון וירונה וינברג
אחרי שהשניים נערכו לחופשה מיוחדת של שבוע לטובת ירח הדבש, פרץ המבצע ובני הזוג החליטו לדחות את החופשה. "ירונה ואני נולדנו להורים שעלו מדרום אפריקה. המשפחות שלנו עזבו חיים נוחים מאוד כדי לבוא לישראל ולהיות חלק ממשהו גדול יותר", אמר. "חינכו אותנו לתת את הכל למען עם ישראל, כך שהייתי עושה את אותה בחירה שוב, כדי להיות בצבא כשצריכים אותי".