טראמפ הצביע בפלורידה
(צילום: רויטרס)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצביע אמש (שבת) בקלפי בווסט פאלם ביץ' שבפלורידה. אחרי שהצביע אמר לעיתונאים: "הצבעתי לבחור בשם טראמפ".
6 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ מצביע קלפי ווסט פאלם ביץ' פלורידה בחירות ארה"ב
דונלד טראמפ מצביע קלפי ווסט פאלם ביץ' פלורידה בחירות ארה"ב
"הרגע הצבעתי. כבוד גדול". טראמפ יוצא מהקלפי
(צילום: AFP)
ווסט פאלם ביץ' נמצאת ליד אחוזתו הפרטית של הנשיא מאר א-לגו. טראמפ נהג להצביע בניו יורק, אך בשנה שעברה העביר את כתובת מגוריו העיקרית לפלורידה. הוא הסביר אז כי נאלץ לעזוב את ניו יורק בגלל היחס "הרע מאוד" שקיבל מ"המנהיגים הפוליטיים" של העיר והמדינה.
מאות מתומכיו של הנשיא התקהלו עם דגלים ושלטים מחוץ לספרייה הציבורית שבה הצביע. הקהל קרא "ארבע שנים נוספות".
הנשיא עטה מסכה בזמן ההצבעה, אך הסיר אותה כשפנה לעיתונאים אחר כך בבניין. טראמפ אמר כי ההצבעה בקלפי "מאובטחת מאוד. זה הרבה יותר מאובטח מאשר כשאתה שולח הצבעה בדואר, אני יכול להגיד לכם את זה". אחרי שהצביע צייץ הנשיא בטוויטר: "הרגע הצבעתי. כבוד גדול!".
המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן עדיין לא הצביע וכנראה שיעשה זאת בקלפי בדלאוור ביום הבחירות, 3 בנובמבר. דלאוור לא מאפשרת הצבעה מוקדמת כמו פלורידה.
6 צפייה בגלריה
תומכי דונלד טראמפ מחוץ ל קלפי ווסט פאלם ביץ' פלורידה בחירות ארה"ב
תומכי דונלד טראמפ מחוץ ל קלפי ווסט פאלם ביץ' פלורידה בחירות ארה"ב
"ארבע שנים נוספות". תומכי טראמפ מחוץ לקלפי
(צילום: AP)
בעצרת בחירות שקיים אמש בפלורידה אמר טראמפ שהוא אוהב להצביע בקלפי. "אני מיושן, אני מניח", הוא אמר. המשך היום של הנשיא יהיה עמוס מאוד, עם עצרות שנקבעו בצפון קרוליינה, באוהיו ובוויסקונסין.
ביידן יקיים היום שתי עצרות בפנסילבניה בניסיון לחזק את התמיכה בו שם. בשבועיים האחרונים הצטמצם מעט יתרונו של ביידן בכמה מדינות מפתח, בכלל זה בפנסילבניה (מ-7.3% ל-6.2%), בפלורידה (מ-4.6% ל-3.3%) ובוויסקונסין (מ-7.3% ל-6.6%).
6 צפייה בגלריה
עימות בחירות שני ארה"ב
עימות בחירות שני ארה"ב
יצביע ביום הבחירות. ביידן
(צילום: AFP)
עשרה ימים נותרו לבחירות, ויותר מ-56 מיליון אמריקנים כבר בחרו בהצבעה המוקדמת. קצב ההצבעה עשוי להוביל לשיעור ההצבעה הגבוה ביותר זה יותר ממאה שנה, על פי נתוני "פרויקט הבחירות בארה"ב".
שיעור ההצבעה הגבוה הוא סימן להתעניינות העזה במרוץ בין הנשיא טראמפ לסגן נשיא לשעבר ביידן, וכן לחששות מפני עומס בקלפיות ביום הבחירות ורצון להפחית את הסיכון להיחשף לקורונה. יותר מ-224 אלף בני אדם מתו בארה"ב מפרוץ המגפה.
פורסם לראשונה: 19:25, 24.10.20