אלמונים ריססו כתובות על בתיהם של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל. ההשחתות היו אחרי שהקונגרס לא אישר להעלות את גובה המענקים לאמריקנים בחבילת הסיוע לנפגעי הקורונה, מ-600 ל-2,000 דולר.
4 צפייה בגלריה
מיץ' מקונל ו ננסי פלוסי
מיץ' מקונל ו ננסי פלוסי
מקונל ופלוסי. מחאה נגד הפוליטיקאים הבכירים
(צילום: רויטרס)
בסוף דצמבר אישר הקונגרס את חבילת הסיוע הנוכחית, שכוללת מענקים של 600 דולר לאמריקנים שמרוויחים עד 75,000 דולר בשנה. ב-1 בינואר הסנאטורים הרפובליקנים, שמחזיקים ברוב בסנאט, סירבו לאפשר דיון בהעלאת גובה המענקים למרות שהנשיא היוצא דונלד טראמפ תמך במהלך. העלאת גובה המענקים מ-600 ל-2,000 דולר אושרה בבית הנבחרים, שבו יש רוב דמוקרטי, אך מקונל חסם את המהלך בסנאט.
"איפה הכסף שלי", נכתב על דלת ביתו של מקונל בלואיוויל בקנאטקי. "מיץ' רוצח את העניים", נכתב על חלון הבית, וכתובת נאצה רוססה מתחת לתיבת הדואר. המשטרה בלואיוויל חוקרת את השחתת ביתו של מקונל, שהייתה בסביבות 05:00 בשבת. כרגע אין חשודים. בנוסף הגיעו כמה מפגינים למחות מחוץ לביתו של מנהיג הרפובליקנים בסנאט.
4 צפייה בגלריה
לואיוויל קנטקי גרפיטי בביתו של מיץ' מקונל מנהיג הרוב הרפובליקני ב סנאט של ארה"ב
לואיוויל קנטקי גרפיטי בביתו של מיץ' מקונל מנהיג הרוב הרפובליקני ב סנאט של ארה"ב
דלת הבית של מקונל בקנטקי
(צילום: AP)
מקונל פרסם הודעת גינוי להשחתה ואמר: "השקעתי את הקריירה שלי במאבק למען התיקון הראשון לחוקה, ולהגנה על מחאה לא אלימה. אני מעריך כל תושב קנטקי שלוקח חלק בהליך הדמוקרטי, גם אם הוא מסכים איתי וגם אם לא. אבל זה שונה. לוונדליזם ולפוליטיקה של פחד אין מקום בחברה שלנו". מקונל אמר שהוא ורעייתו לא חוששים, אך מקווים שהשכנים שלהם "לא חשים יותר מדי אי נוחות מהתקף הזעם הרדיקלי הזה".
מחוץ לביתה של הבכירה הדמוקרטית בסן פרנסיסקו נשפך דם מלאכותי, והמשטרה מצאה ראש של חזיר. כתובות רוססו על אחת מדלתות הבית, בהשחתה שהייתה בסביבות 02:00 בשישי. על הדלת רוססו הכתובות "2K$", "תבטלי את שכר הדירה" ו"אנחנו רוצים הכול". לפי ערוץ טלוויזיה מקומי ביתה של פלוסי, בשכונת פסיפיק הייטס, מרושת במצלמות אבטחה.