2 צפייה בגלריה
ציוץ הטוויטר של שרה עידן
ציוץ הטוויטר של שרה עידן
"הייתי חייבת להצטלם עם ראש המוסד". שרה עידן ויוסי כהן
(מתוך טוויטר)
700 מוזמנים נכחו במעמד ההיסטורי בבית הלבן אמש בזמן חתימת הסכמי כינון היחסים בין ישראל לבחריין ולאיחוד האמירויות הערביות. בין המוזמנים היו שגרירים, אנשי דת, אנשי חינוך ואנשי עסקים מישראל, איחוד האמירויות ובחריין.
מי שעוד נכחה בטקס היא שרה עידן, מיס עיראק לשעבר, שהיגרה מהמדינה וחיה כיום בארה"ב. עידן עלתה לכותרות בשנת 2017 בעקבות תמונה משותפת עם אדר גנדלסמן, שהייתה אז מיס ישראל, במהלך תחרות מיס יוניברס. שלוש שנים אחרי, ועידן שוב עולה לכותרות בעקבות תמונה משותפת עם ישראלי אחר, והפעם- ראש המוסד יוסי כהן.
בעקבות אותה תמונה עם מיס ישראל בשנת 2017, החלה עידן לקבל איומים מבית על חייה. בנוסף, האשימו אותה בריגול למען ישראל ואף טענו שהיא סוכנת של המוסד, עד שבסופו של דבר גם משפחתה נאלצה לעזוב את עיראק. בשנת 2019 זכתה בתואר "שגרירה של שלום" מטעם ארגון UN Watch שמפקח על פעילות האו"ם, ובנאום במועצת זכויות האדם של הארגון הביעה תמיכה בתהליך שלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל לעיראק, גינתה את חמאס ואת הפגיעה של ממשלת עיראק בזכויות אדם ודיברה על עלייה באנטישמיות במדינות מוסלמיות.
2 צפייה בגלריה
שרה עידן
שרה עידן
שרה עידן. מיס עיראק לשנת 2017
אמש, כאמור, עידן נכחה בטקס בוושינגטון, ואף הצטלמה עם ראש המוסד יוסי כהן, והעלתה את התמונה לחשבון הטוויטר שלה. עידן התבדחה: "הייתי חייבת להצטלם עם ראש המוסד הישראלי כדי להצדיק את הטענות שאני סוכנת מוסד, עבור מי שמאמין בכך".
בין מאות המוזמנים לטקס נכחו בין השאר גם ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, שהיה גם נציג הקוורטט המיוחד למזרח התיכון בין 2007 ל-2015, יועצו וחתנו של הנשיא דונלד טראמפ - ג'ארד קושנר, בתו של טראמפ איוונקה, מזכירת החינוך של ארצות הברית בטסי דבוס, מזכיר המדינה מייק פומפאו ושליח ישראל לאו"ם גלעדן ארדן.