רג'פ טאיפ ארדואן תובע פוליטיקאית שהשוותה אותו לראש הממשלה בנימין נתניהו.
נשיא טורקיה תובע את מרל אקשנר, אשת ימין לאומנית שמכונה בטורקיה "אשת הברזל". אקשנר, לשעבר שרת הפנים, היא מנהיגת "מפלגת הטוב" שהוקמה ב-2017. ב-2018 התמודדה מול ארדואן בבחירות לנשיאות. בנאום בפרלמנט אמרה אקשנר שנתניהו הוא "הגרסה הישראלית" של ארדואן, ושהשניים נוקטים טקטיקות דומות כדי להישאר בשלטון.
בניינים הרוסים ברצועת עזה וילדים במרכז של אונר"א
(צילום: רויטרס)

2 צפייה בגלריה
אקשנר: "נתניהו הוא הגרסה הישראלית של ארדואן"
אקשנר: "נתניהו הוא הגרסה הישראלית של ארדואן"
אקשנר: "נתניהו הוא הגרסה הישראלית של ארדואן"
(צילום: מרק ישראל סלם, רויטרס)
לפי אקשנר המבצע הישראלי בעזה נגד ארגוני הטרור – מבצע שארדואן תקף בחריפות – הוא תוצאה של המצב הפוליטי בישראל. אקשנר מאמינה שנתניהו פתח במבצע כדי לזכות בתמיכת הציבור, אחרי ארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים שהסתיימו ללא הכרעה.
"הגרסה הישראלית של ארדואן, בנימין נתניהו, לא מהסס לפגוע בחייהם של אזרחים וילדים כדי להרוס את היריבים הפוליטיים ולשמור על הכיסא שלו", אמרה שלשום בפרלמנט.
2 צפייה בגלריה
מראל אקסנר
מראל אקסנר
מרל אקשנר
(צילום: AFP)
ארדואן הגיב לדברים אמש, ואמר שדבריה של אקשנר "לא מוסריים": "לא נפגשתי עם נתניהו. נתניהו מעולם לא היה חבר שלנו - ולעולם לא יהיה". סוכנות הידיעות הממלכתית בטורקיה דיווחה שארדואן תובע פיצויים של 250,000 לירות טורקיות – כ-30,000 דולר.
נשיא טורקיה מקפיד להתייצב לצד הפלסטינים ולתקוף בבוטות את ישראל. השבוע השמיע מילים קשות נגד המבצע הישראלי בעזה. "הם רוצחים, עד כדי כך שהם הורגים ילדים בני חמש או שש", אמר ארדואן, והוסיף שהישראלים "מסופקים רק אחרי שהם מוצצים את הדם" של קורבנותיהם. ארה"ב תקפה את ארדואן והאשימה אותו באנטישמיות. ארדואן הגיב לדברים ואמר: "אם זה המחיר שצריך לשלם כשמדברים למען החפים מפשע – לא נהסס לעשות זאת". הוא התחייב להמשיך לזעוק "בכל פעם שאנחנו רואים אכזריות".