ארבעה נערים בני 17-14 נאשמים בעבירות מין ואלימות נגד ילדה בת 12 שמתגוררת במרכז הארץ. כתב האישום שהוגש היום (ה') כולל עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה ותקיפה - כל נאשם על פי חלקו.
1 צפייה בגלריה
נערים נוער תקיפה אילוסטרציה תקיפה
נערים נוער תקיפה אילוסטרציה תקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד מירי ביטון-הראל מפרקליטות מחוז מרכז לבית משפט השלום לנוער ברחובות, לאחר שהנערים חתמו על הסדר טיעון שבו הודו בעובדות.
על פי האישום הראשון, בשנה שעברה נפגשו הילדה ואחד הנערים והתיישבו בסמוך לגן בעיר. במהלך פגישתם ביצע בה הנער מעשה מגונה. לפי אישום נוסף, היא נפגשה בשנה שעברה עם שלושה נערים אחרים. בשלב מסוים, נותרה לבדה עם הנאשם השני שהורה לה להתלוות אליו למרתף קרוב, שם קיים איתה יחסי מין. הנער נאשם בבעילה אסורה בהסכמה.
באירוע אחר נפגשו הילדה ונער שלישי, שהביע בפניה את רצונו לקיים עמה יחסי מין. לאחר שסירבה להצעתו, קרע את מכנסיה. כעת הוא נאשם בתקיפתה.
כתב האישום מגולל גם אירוע נוסף שבו פגשה את הנער הרביעי וחבר אחר. הנער נישק את הילדה בפיה. בהמשך עזב החבר את המקום ואז קיים הנער הרביעי יחסי מין עם הילדה. כעת הוא נאשם בבעילה אסורה בהסכמה.
בפרשה חמורה, זו הוגש בעבר כתב אישום נגד אורהאן אבו עביד, תושב תל אביב בן 26, בגין מעשים מגונים. אבו עביד הורשע במעשים מגונים במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו 20 חודשי מאסר בפועל.
על פי הסדר הטיעון עם ארבעת הנערים, הם הודו בעובדות המיוחסות להם בכתב האישום ובית המשפט יקבע בקרוב שהם ביצעו את העבירות המיוחסות להם. מכיוון שמדובר בקטינים, הם לא מורשעים אוטומטית אלא רק לשיקולו של השופט לאחר תסקיר מבחן. ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש שיקבע השופט. נערים נוספים חשודים נוספים בתיק וטרם התקבלה החלטה לגביהם.
את אחד הנערים מייצג עורך הדין גיל גבאי מהסנגוריה הציבורית שמסר: "מדובר באירוע מלפני כשנה, בזמן שהקטין עצמו היה בן פחות מ-14 שנים, ביחס למעשה שבוצע בהסכמה ומהווה עבירה של מעשה מגונה מאחר והמתלוננת הייתה בת פחות מ-14 בעצמה. מדובר בקטין נורמטיבי, שאין קשר בינו לבין יתר הקטינים והמעשים שביצעו. הקטין הביע צער על הפגיעה בקטינה, מקווה שתקבל טיפול שיסייע לה להתגבר על הפגיעות הקשות שחוותה ונמצא בעצמו בטיפול מאז האירוע".