2 צפייה בגלריה
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
(צילום: רויטרס)
הושגו הסכמות בין משרד החינוך למשרד הבריאות. הקפסולות בכיתות א'-ב' יבוטלו, תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו אל ספסלי הלימודים. בין משרדי הממשלה התגבשה הסכמה רחבה באשר למתווה החזרת הלימודים. ההסכמה הושגה לאחר סדרת דיוניים ליליים שהתקיימו בשבוע האחרון בהובלת שר החינוך יואב גלנט. בין המשרדים שהיו מעורבים בדיונים: משרדי החינוך, הבריאות, האוצר, המדע, המל"ל והשלטון המקומי. המתווה יובא מחר (חמישי) לאישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
ההסכמות שהושגו נוגעות לארבע נקודות עיקריות: כיתות א'-ב' ילמדו בקבוצות מלאות (יבוטלו הקפסולות), כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים בעוד כעשרה ימים, כאשר ישנה אפשרות שבמקביל יחזרו גם תלמידי כיתות יא'-יב'. בכל מקרה חזרת התלמידים על פי סעיף זה תתבצע דרך לימודים משולבים - כיתות קטנות בבית הספר לצד למידה מרחוק. כמו כן, משרד החינוך, בשיתוף וסיוע גורמי מקצוע במשרד הבריאות, ינהלו הפעלה דיפרנציאלית של מוסדות החינוך. כלומר, הלימודים יתאפשרו בהתאם לפרמטרים של תחלואה שייקבעו ע"י משרד הבריאות. בנוסף, משרדי החינוך והבריאות ימסדו מערך בדיקות נייד שיפעל בתוך בתי הספר, ויאפשר ביצוע בדיקות לתלמידים ולצוותי חינוך (עם עדיפות לצוותי החינוך).

2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט. יש הסכמות עם משרד הבריאות
(צילום: דנה קופל )
בתוך כך, קבינט הקורונה אישר היום את התקנות שיאפשרו חזרה לפעילות של הקמפוסים האקדמיים. התנאים שנקבעו הם של למידה בחוץ בקבוצות קבועות של עד 20 משתתפים. גם המרצה שילווה את הקבוצות האלו יהיה קבוע.
שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, ח"כ זאב אלקין, אמר לאחר האישור: "אני מברך את קבינט הקורונה על אישור התקנות המאפשרות לימודים בחוץ לקבוצות קבועות עד 20 איש כולל מורה או מרצה, שתואמו בינינו לבין משרדי החינוך והבריאות. זה צעד קטן ראשון של מערכת ההשכלה הגבוהה בדרך ליציאה מהסגר, מהלך שאמור לאפשר למוסדות להשכלה גבוהה להתחיל בהוראה פרונטלית".