הדיון בבית המשפט
(צילום: שאול גולן )
בבית משפט השלום בתל אביב התקיים הבוקר (יום ב') דיון נוסף בפרשת ההתעללות בגן הילדים "הקטנטנים של יעל" ברמת גן, שבמסגרתה הואשמו גננת ושתי סייעות בתקיפת ילדים.
4 צפייה בגלריה
יעל
יעל
יעל סבתו בבית המשפט
(צילום: שאול גולן )
מנהלת הגן, יעל סבתו, שהואשמה בפרשה באי-דיווח לרשויות על הנעשה אף שעודכנה על ידי ההורים בחשדות החמורים, הודתה לראשונה במיוחס לה, אחרי שלאורך כל משפטה הכחישה את הדברים. סבתו הגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיו היא תחזור בה ותודה בכתב אישום מתוקן. על סבתו יוטל במסגרת ההסדר עונש מאסר על תנאי ופיצוי כספי.
יעל סבתו, שניהלה את גן הילדים "הקטנטנים של יעל" ברמת גן, הודתה לראשונה במסגרת הסדר טיעון שלא דיווחה על האלימות כלפי הפעוטות בגן. הגננת והסייעות נאשמות בתקיפת הפעוטות. לבית המשפט הגיעו שמונה הורים לילדים שהיו בגן. הם דרשו ממנה לקחת אחריות על אירועי ההתעללות בגן, וקראו לעברה: "את שטן, שנתיים אנחנו מחכים שתודי".
4 צפייה בגלריה
סיגל אלקיים בבית המשפט
סיגל אלקיים בבית המשפט
הגננת הנאשמת בפרשה, סיגל אלקיים-וייס
(צילום: יריב כץ)
אלה, אם לשלושה ילדים בגן, אמרה בבכי מחוץ לאולם בית המשפט: "כל פעם זה מחזיר אותנו אחורה. יעל היא בעלת הגן ואם היא לא ידעה אז היא התרשלה ואם היא ידעה אז היא שיתפה פעולה. היא ידעה במשך שנים והיא לא לוקחת אחריות".
לילך יעיש, אם לשני ילדים בגן, שחשפה את ההתעללות, סיפרה כי "הצלקות עדיין קיימות, הילד שלי עדיין ישן איתנו במיטה הוא מפחד בכל פעם שמישהו מרים את הקול. הגענו לפה כי אנחנו מרגישים את אותו כאב שהיה, זה כאב שקשה למחוק. אנחנו כאן כדי להילחם עבור הילדים שלנו. אנחנו רוצים שיעשה צדק גם כאן וגם בכלל לכל הגננות שמתעללות בחסרי ישע".
4 צפייה בגלריה
סימני האלימות שאיתם חזר הילד מהגן
סימני האלימות שאיתם חזר הילד מהגן
סימני אלימות על גופו של אחד מהפעוטות
נטע ציפורי, אם לילד בגן, העידה בקול רועד. "הוא היה חוזר לפעמים עם חבלות ומכות בכל חלקי הגוף. במצח, בגב. היו לו בעיות אכילה, הוא לא היה רוצה לאכול בכלל", היא סיפרה. "הוא לא היה רוצה ללכת לגן, היו לו סיוטים בלילות והתקפי זעם".
היא סיפרה כי בספטמבר 2018 הגיעה לגן, שמעה מהומה בחצר והחליטה לצלם את המאורעות. "בסרטון רואים את הסייעת אולה אוחזת בבן שלי, הודפת אותו על ילדה אחרת ומצמידה אותו לרצפה. הייתי נסערת מאוד", אמרה. "לא שלחתי אותו לגן עד שדיברתי עם יעל, ובשיחה אמרתי לה שראיתי את הסיטואציה. התשובה הייתה 'לא היה ולא נברא', ואמרתי לה שצילמתי".
היא הוסיפה לספר על המאורע: "שלחתי את זה והיא חזרה אליי ואמרה שהיא בדקה מול גורם מוסמך ושאין כאן משהו פלילי, שהסייעת אולה רכה עם ילדים ויש לה קשר טוב עם הבן שלי, שהוא רוצה רק אותה ואוכל איתה".
4 צפייה בגלריה
עו"ד שרון נהרי
עו"ד שרון נהרי
עו"ד שרון נהרי
בכתב האישום נגד הגננת סיגל אלקיים-וייס והסייעות אולגה מירושקין וקרן כהן קריף תואר כי הן תקפו את הפעוטות בהזדמנויות שונות בדרכים שונות, לרבות במכות, דחיפות, משיכות, טלטולים והטחות. בכתב האישום נכתב כי במקרים אחדים הן גרמו לפעוטות חבלות של ממש. על-פי האישום, אלקיים-וייס נהגה בפעוטות באלימות ובכוחניות, משכה את המזרנים שעליהם ישנו הפעוטות ואף הצמידה חיתולים לפניהם.
עו"ד שרון נהרי, שייצג את סבתו, מסר בתגובה: "אנחנו מההתחלה טענו שיעל לא קשורה ולא ידעה על התקיפות שהיו בגן. הגענו להסדר ויעל הודתה תוך עצימת עיניים שלא דיווחה. העונש מאסר על תנאי ופיצוי הוא מידתי וראוי".