3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל
כוחות צה"ל
כוחות צה"ל בחברון, צילום ארכיון
(צילום: EPA)
אחרי רצח האישה בשומרון והתאונה שבה נהרג נער לאחר יידוי אבנים, צה"ל מתגבר כוחות ביהודה ושומרון: מצה"ל נמסר היום (ג') כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת באופן רציף, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים לצורך הגנה ביישובים ובצירים במרחב.
לצד זאת החליטו בצבא על עוצר יציאות לכוחות הלוחמים באוגדה, החל מהיום. עוצר היציאות כרגע הוא עד ליום שישי ובכפוף להערכת המצב.
תיעוד מזירת הפיגוע בהר הבית, שהסתיים ללא נפגעים
(צילום: גיל יוחנן, דוברות המשטרה)

בימים האחרונים גברה המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון ובירושלים. שלשום נרצחה אסתר הורגן וגופתה נמצאה ביער ריחן שליד היישוב טל מנשה בשומרון שבו התגוררה. החשד המרכזי הוא כי מדובר ברצח על רקע לאומני, וכוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל.
אתמול בצהריים נהרג אהוביה סנדק, בן 16 מבת עין, בהתהפכות רכב כשנמלט עם חבריו מניידת משטרה - לאחר שהשליכו אבנים על מכוניות פלסטיניות באזור רמאללה.
אחרי התקרית הקטלנית החלה שורה של אירועים אלימים מצד נערים יהודים בגדה. חמישה רעולי פנים יידו אבנים ליד כוכב השחר שבבנימין וכוחות הביטחון הגיבו לעברם עם אמצעים לפיזור הפגנות. גם בחברון נוקבו צמיגים של רכב שהסיע פועלים פלסטינים, ובצפון השומרון, ליד ואדי שעיר, התלוננו פלסטינים כי חשודים יהודים שנסעו על רכבי שטח השליכו אבנים ותקפו רועה צאן שנפצע והועבר לבית החולים.
3 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
אהוביה סנדק, והמכונית שבה נהרג בזמן מרדף
(צילום: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)
בערב התאספו עשרות מפגינים מול המטה הארצי של המשטרה בירושלים במחאה על מותו של הנער. הם חסמו את שדרות בר לב הסמוכות ואת מסילת הרכבת הקלה, התעמתו עם שוטרים ויידו אבנים לעברם. הם גם עצרו מכוניות ופגעו בנהגים לאחר שביררו אם מדובר בערבים. עשרות מהמתפרעים נעצרו.
באותו ערב התרחש פיגוע ללא נפגעים בהר הבית בירושלים. מחבל בן 17 מקבטיה ירה לעבר עמדת משטרה באחד השערים להר הבית וחוסל על ידי שוטרים שהיו במקום. אחד מלוחמי מג"ב נפצע באורח קל כשנפל במהלך המרדף אחר המחבל. המחבל מקבטיה שליד ג'נין שהה בישראל באופן בלתי חוקי. לאחר הפיגוע נעצר ערבי ישראלי תושב מוקייבלה בחשד שסייע למחבל. הוא נחקר ומכוניתו הוחרמה.
במוצאי שבת מחבל השליך בקבוק תבערה לעבר לוחם בגדוד הסיור של גולני בעמדת שמירה ליד קדומים שבשומרון. הלוחם לא נפגע, אך השלים את נוהל מעצר חשוד ואיפשר למחבל להימלט. כעבור כמה שעות הוא נלכד. בתחקיר נמצא כי החייל לא פעל כנדרש, והוא הושעה זמנית מתפקידו כלוחם.