דחייה מסתמנת של יממה בתחילת מבצע החיסונים בבתי החולים: בפגישה בין משרד הבריאות, נציגי המרכז הלוגיסטי סלע טבע שבו מאוחסנים החיסונים ובתי החולים, קיבלו היום (רביעי) בתי החולים הודעה לפיה יקבלו את מנות החיסון הראשונות ככל הנראה רק ביום ראשון ויוכלו להתחסן ביום שני. בתי החולים יזמינו את מנות החיסון באמצעות מרכז שליטה ייעודי שהוקם על ידי משרד הבריאות, והחיסונים יסופקו בשלושה משלוחים בשבוע.
בתי החולים כבר נערכו להתחיל לחסן את העובדים ביום ראשון. בפגישה שהתקיימה אתמול בין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי למנהלי בתי החולים נמסר להם כי ככל הנראה בתי החולים הגדולים יהיו הראשונים שיחסנו את עובדיהם. לא ננקבו שמות המוסדות הרפואיים, אך ככל הנראה מדובר על בתי החולים שמוגדרים "מרכזי על": שיבא, סורוקה, איכילוב, הדסה עין כרם, בילינסון ורמב"ם.
שאלות ותשובות לקראת החיסון
(צילום: אורי דוידוביץ)

מנהלי בתי החולים האחרים מתחו ביקורת בפגישה על משרד הבריאות, מאחר שמסתמן כי הם יתחילו לחסן בשלב מאוחר יותר את עובדיהם. מנהלי בתי החולים ברזילי, וולפסון והלל יפה מתעקשים להתחיל לחסן יחד עם בתי החולים הגדולים.
לקראת סיום הפגישה עם מנהלי בתי החולים הבהיר אתמול פרופ' לוי במענה לשאלות המנהלים בעניין, כי ברבעון הראשון של 2021 יהיו זמינים בישראל אך ורק חיסונים של חברת פייזר.
לנושא התייחס גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שבריאיון לכלי תקשורת ברוסיה אמר כי ישראל לא רכשה את החיסון הרוסי, ספוטניק 5, כי "אין לנו הרבה מידע לגביו. לא התקיים משא ומתן, לא קיבלנו מסמכים ולכן לא יכולנו להגיד אם החיסון הרוסי טוב או רע". הוא נשאל אם בעתיד בכוונת ישראל לרכוש את החיסון הרוסי והשיב – "אנו מנהלים משא ומתן עם עוד חברות".
1 צפייה בגלריה
הזרקה זריקה חיסון נגד קורונה של פייזר ב וושינגטון די.סי ב ארה"ב
הזרקה זריקה חיסון נגד קורונה של פייזר ב וושינגטון די.סי ב ארה"ב
ביום שני מתחילים. חיסון (אילוסטרציה)
(צילום: AFP)
אתמול אושר החיסון של חברת מודרנה בבדיקה מקדימה של מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) ונמצא יעיל ביותר ובטוח לשימוש בבני אדם. זאת לאחר שחוקרים מטעם מודרנה הציגו נתונים המראים כי יעילותו של החיסון מגיעה ל-94.1%, ויעילותו במניעת מחלת קורונה קשה מגיעה ל-100%. החברה כבר ייצרה מיליוני מנות חיסון שהופצו ברחבי העולם. מחר צפויה ועדת מומחי ה-FDA לאשר את החיסון באופן סופי.