2 צפייה בגלריה
מתחסנים חיסונים חיסון פייזר סניף איקאה ראשון לציון מד"א מגן דוד אדום
מתחסנים חיסונים חיסון פייזר סניף איקאה ראשון לציון מד"א מגן דוד אדום
עמדת חיסונים באיקאה, ראשון לציון
(צילום: EPA)
ברקע העלייה במקדם ההדבקה לפני פורים, 2,835 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו היום (ג') כ-47 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 6%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,258 חולי קורונה, 793 מהם במצב קשה. 263 חולים מחוברים למכונות הנשמה.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 5,631 חולי קורונה, 12 מהם היום. לפי נתוני משרד הבריאות מאז חצות התחסנו 47 אלף ישראלים במנת החיסון הראשונה וכ-46,500 בשנייה. בסך הכול 33.71% מהישראלים, כלומר מעט יותר משליש, כבר קיבלו את שתי מנות החיסון.
58.4% מהחולים שמצבם קשה הם בני יותר מ-60. 19.6% - כלומר כמעט אחד מכל חמישה חולים – הוא בשנות ה-50 לחייו, 10.8% בשנות ה-40 לחייהם, 7.3% בשנות ה-30 ו-3% מהחולים הקשים הם צעירים בשעות ה-20 לחייהם. בנוסף מאושפזות חמש נערות, נער וילדה במצב קשה.
הפרויקטור בתדרוך לפני יומיים: מספר החולים הקשים ממשיך לרדת, אך התחלואה עדיין גבוהה

ככל הנראה, החיסון יעיל נגד הווריאנט הדרום אפריקני, אך במידה פחותה יותר. פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס לנושא בתדרוך לתקשורת לפני יומיים. "עדיין צריך ללמוד מה קורה ביחס לווריאנט הדרום אפריקני והיעילות לגביו", אמר אש. "זה דבר שמדאיג אותנו ולכן אנחנו נלחמים לצמצם את ההדבקות בווריאנט. אנחנו קוראים להתחסנות מהירה כדי להשיג בתחרות מול הוריאנט. גם אם היעילות תהיה פחותה עדיין יש יעילות גם לגבי הווריאט הזה וכדאי להתחסן".

יוצאים מהסגר - כתבות נוספות:

פרופ' אש, קרא בצהריים להנהגה החרדית למנוע את העלייה בתחלואה. במשרד הבריאות חוששים כי קיומם של מנייני תפילה גדולים, סעודות מרובות משתתפים ומשתים עלול להביא לשינוי מגמה בנתוני התחלואה ולהפוך את פורים למוקד התפרצות לקראת גל רביעי - ובמגזר החרדי בפרט.
2 צפייה בגלריה
הלווית הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק
הלווית הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק
הפרויקטור קורא למנוע התקהלויות בפורים
(צילום: טל שחר)
"קיים חשש גדול שתיגרם התפרצות של תחלואה", אמר פרופ' אש. "אנחנו זוכרים מה היה בחג הקודם, ואנחנו מכירים את תמונת המצב השברירית היום. אנחנו חייבים לעצור את העלייה בתחלואה שאולי תיגרם כתוצאה מההתנהגות בפורים".
פרופ' גליה רהב מבית החולים תל השומר אמרה היום בריאיון לאולפן ynet כי עדיין יש לה "סיוטים" מחג פורים הקודם. "היו אז באמת התפרצויות אדירות בכל המגזרים, ואני חושבת שמוכרחים לנסות להגביל הפעם. מאוד מפחיד שאנשים ייצאו לחגוג במסיבות ובארוחות. זו סכנה גדולה ביותר, ולכן אני בהחלט בעד הגבלות. גם אסור לשכוח ש-30% מהאוכלוסייה, אם לא יותר, לא מחוסנת. הילדים לא מחוסנים בכלל, וזה בעייתי".
רהב ציינה כי היא לא בטוחה שאת הפסח הקרוב נוכל לחגוג עם המשפחה המורחבת. "אם אנשים היו באמת ממושמעים, עובדים לפי התווים ולא מגיעים לקניונים בהמוניהם - המצב אולי היה שונה. בשטח, זה כמו בגלים הקודמים: יוצאים מהסגר בבת אחת, יותר מדי מהר. אני לא יכולה להבטיח שבפסח נהיה כולנו יחד".