3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה
ישיבת ממשלה, ארכיון
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ועדת השרים לבחינת ההסתייעות בשב"כ לצמצום התפשטות הקורונה, בראשות שר המודיעין אלי כהן, צפויה להמליץ לממשלה לקצר את תקופת הבידוד מ-14 ל-12 יום. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet.
ועדת השרים, שכוללת את ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, שר המודיעין, שר הבריאות ושר המשפטים, המליצה אתמול לממשלה להאריך בשלושה שבועות נוספים את האישור לשימוש באיכוני השב"כ.
3 צפייה בגלריה
פבלו רוזנברג
פבלו רוזנברג
הודעה בעקבות מגע מאומת
(באדיבות פבלו רוזנברג)
בחוות דעת של משרד הבריאות שהוגשה לוועדה, מספר החולים שלגביהם התבקש השב"כ לעבד מידע טכנולוגי על ידי משרד הבריאות מתחילת הפעילות בגל השני (מה-1 עד ה-29 ביולי) עומד על 40,241. בעוד שעל בסיס חקירה אפידמיולוגית (אנושית) נמצאו 67,504 אנשים שהיו במגע קרוב עם חולה, הרי שעל בסיס האיכונים אותרו 246,650 איש.
12,099 אנשים שאובחנו כחולים מאומתים אותרו על בסיס איכון השב"כ, לעומת 11,732 שאותרו על בסיס חקירה אפידמיולוגית.
"איכון על ידי השב"כ נמצא ככלי יעיל ומהיר לאיתור מגעים של חולים, בין היתר באלפים רבים של מקרים שלא היו מאותרים כלל, או בזמן, ללא סיוע זה. כלי זה מסייע רבות למאמץ הלאומי לקטיעת שרשראות ההדבקה ועדיין אין לו חלופה מתאימה", נכתב בהמלצת משרד הבריאות לוועדה.
עם זאת, ראש ועדת השרים, שר המודיעין אלי כהן, ממליץ להתנות את המשך השימוש בכלי האיכון של השב"כ בצמצום תקופת הבידוד מ-14 ל-12 ימים, דבר שיחסוך למשק מאות אלפי ימי עבודה בחודש.
3 צפייה בגלריה
אלי כהן באולפן ynet
אלי כהן באולפן ynet
השר אלי כהן
(צילום: שאול גולן)
אמש, בתום דיון של כארבע שעות, החליט קבינט הקורונה לקבל את המלצת הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו, ולבטל את מגבלות סוף השבוע וסגירת העסקים. הקבינט קיבל את עמדת גמזו להימנע לעת־עתה מסגרים, ולבחון מחדש תוך שבועיים את האפשרות להשתמש בהם.
בנוסף הסמיך אמש קבינט הקורונה את שר הבריאות, שרת התחבורה, שר החוץ והמל"ל, בהתייעצות עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, לקדם מתווה לפתיחת השמיים ב־16 בחודש, שיובא בהקדם לאישור קבינט הקורונה. בשלב הזה מדובר על פתיחת השמיים למדינות "ירוקות", כאשר הרשימה משתנה מדי יום.