גמזו: "כל אזרח יוכל לעשות בדיקת קורונה"
(צילום: לע"מ)

פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו, הודיע היום (ג') כי כל אזרח במדינה יוכל לעבור בדיקת קורונה ללא צורך בהפניית רופא. עד עכשיו ניתן היה לעבור בדיקת קורונה ללא הפנייה רק באזורים אדומים. בתוך כך, ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים הסירה את הסגר שהוטל על הערים שהוגדרו אדומות בסוף השבוע
"קופות החולים ערוכות והן יבצעו זאת בימים הקרובים. הכל פתוח וזמין ומקבלים תשובה בתוך שעות", אמר גמזו וסימן מטרה. "אני רוצה לראות את כל מדינת ישראל עם פחות מ-5% בדיקות חיוביות, ולכן צריך יותר בדיקות".
1 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו
(צילום: יאיר שגיא )
גמזו הוסיף: "אני רוצה שכל אדם ייבדק, במיוחד אנשים שיש להם חשד קטן אם הם לא סימפטומטיים. מבחינתי, כמה שיותר שילכו להיבדק, יש מספיק בדיקות. אני לא חושש מקריסת מעבדות, קופות החולים עובדות ויודעות מה הצפי של המעבדות. יהיו פה ושם גמגומים, אבל זה מחיר שאני מוכן לשלם".
במהלך התדרוך היומי טען גמזו כי צריך להגדיל את הקנסות על הפרת תקנות הקורונה, במטרה להגביר את ההרתעה. "האכיפה חייבת ליצור הרתעה והיום הקנסות לא יוצרים הרתעה. אנחנו נגדיל קנסות וניצור מערך ומתווה לאכיפה אפקטיבית יותר".
פרויקטור הקורונה התייחס לכך שאין כיום אף עיר אדומה בישראל, והזהיר מפני מגמות מדאיגות שהצוות שלו מזהה. "אנחנו מזהים מספר ניסיונות, שינויים והתנהגויות בערים מסוימות, גם במגזר הערבי וגם ביישובים אחרים, של חזרה להתקהלויות, לחזרה של חתונות, של מסיבות".
"אנחנו יודעים שזה עלול לקרות ומנהיגי הדת ביקשו להימנע מכך", הוסיף גמזו. "שמעתי גם מכל החברה החרדית שכולם מבינים שהתקהלויות עלולות ליצור חזרה של התחלואה".
על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו בבוקר, במהלך אתמול אובחנו 1,479 ישראלים כחיוביים לנגיף. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.7%, אך ללא בדיקות סקר - שיעור החיוביים גבוה יותר - 5%. בסך הכול בוצעו אתמול כ-40 אלף בדיקות.
מפרוץ המגפה מתו בישראל 2,268 חולי קורונה - 680 מתחילת אוקטובר. שיעור המתים מסך כל הנדבקים מפרוץ מהמגפה עומד על 0.74%. כלומר 1 מכל 134 חולי קורונה בישראל.
אדלשטיין: פתיחה פיראטית של חינוך ועסקים"
(צילום: לע"מ )
מוקדם יותר ביקר שר הבריאות יולי אדלשטיין בבית החולים פוריה ואמר: "אנחנו שמחים שהסגר הקשה נתן תוצאות וכרגע הנתונים יותר טובים, אבל מבינים שהכל שברירי. נגיף הקורונה הוא לא רוכב אופניים - לא אכפת לו אם הוא בירידה או עלייה. הוא עושה את זה באותה מהירות. לכן אסור להישבר ולהמשיך לאכוף.
"אנחנו רואים לצערי שיש פער בין ההחלטות הנכונות והזהירות של הקבינט לבין מה שקורה בשטח, עם פתיחה פיראטית של מוסדות לימוד ועסקים. אנחנו נביא הצעה להגדלת הקנסות".