1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
דמי חסות - במקום שמירה. להב 433
(צילום: אוראל כהן)
לקראת כתבי אישום בפרשת דמי החסות בכיסוי של חברת שמירה: היחידה הכלכלית בלהב 433 צפויה להגיש היום (ד') הצהרות תובע נגד שני חשודים בפרשת חברות השמירה - שעיקרה הוא חשד לסחיטה, איומים והלבנת הון תחת כיסוי של ניהול חברה פיקטיבית.
כתבי האישום הראשונים יוגשו נגד אב ובנו, תושבי לוד, שעל פי החשד ניהלו את "חברת השמירה" - ופנו למגרשי אחסנה לציוד באזור בדרישה לקבלת דמי חסות.
לפי חוקרי המשטרה, ועדויות שהצטברו, השניים אמרו לחברות כי "הם האחראים" בשטח המדובר ובכך למעשה הם חייבו אותם "לשכור" את שירותי השמירה של החברה. ביחידה הכלכלית טוענים כי בפועל אותה חברת שמירה היא פיקטיבית שכן האב ובנו לא החזיקו בחברה שעומדת בתקנים ובדרישות החוק.
במסגרת חקירת הפרשה, שהתנהלה באופן סמוי וארכה כמה חודשים, המשטרה פשטה על בתיהם של 11 חשודים. בלשים פשטו גם על חברת אבטחה גדולה באזור המרכז ועצרו את בעליה, יחד עם עורך דין וחשודים נוספים. בסך הכול המשטרה ערכה חיפושים בכ-26 כתובות, ואספה מסמכים רבים.
במשרדי היחידה הכלכלית גם נחקר באזהרה בכיר בחברת בנייה גדולה, בחשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים בתאגיד והלבנת הון. החוקרים חושדים כי הוא פעל בתיאום עם בעלי "חברת השמירה" ואפשר לאנשיה להיכנס לאתרי בנייה ולאבטח אותם, תוך סיוע בהלבנת כספים.