הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשת הבהרה בסוגיית החיפוש הנוסף בנייד של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, לאחר שהשופטים הורו השבוע לחפש מחדש חומרים נוספים כולל שיחות של העד עם פוליטיקאים, דוברים ואנשי עסקים בטלפון הנייד. היום (שישי) ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להבהיר את החלטתו בשני היבטים: אפשרויות החיפוש בנייד ובתיבת הדואר האלקטרוני של ישועה - המונה כ-350 אלף פריטים.
2 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה
(צילום: עמית שאבי )
מבחינת חיפושי ההודעות בנייד מסבירים בפרקליטות בבקשתם כי "הדבר אפשרי". הפרקליטות כתבה: "על מנת שתוכל המאשימה להבין האם כלל ניתן ליישם את ההחלטה וכיצד, ובהמשך לכך לשקול את צעדיה, תבקש המאשימה להבהיר את החלטת בית המשפט הנכבד". הודעת הפרקליטות מלמדת שהיא עדיין שוקלת לערער על ההחלטה.
בבקשה שהתקבלה חלקית על ידי השופטים ביום רביעי סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג אלוביץ' דרשו לראות את כל חילופי ההודעות של ישועה עם גורמים פוליטיים וגורמים מרשויות אכיפה בכל הנוגע לסיקור באתר. זאת כדי לבחון האם הסיקור כלפי משפחת נתניהו היה חריג או שהיו פניות דומות לישועה גם מגורמים אחרים.
התביעה התנגדה לכך וטענה שמדובר בבקשה לא מידתית שפוגעת בזכויותיו של ישועה לפרטיות ועלולה לפגוע בפרטיותם של אנשים אחרים. בסופו של דבר הפרקליטות הסכימה לבקשה, אך התנתה זאת בכך שהחיפוש ייערך על-ידי החוקרים ובהתאם למילות חיפוש ספציפיות. עם זאת, בית המשפט קיבל חלקית את בקשת הסנגורים, שביקשו שהתביעה היא זו שתעבור על החומרים, ולא גורמי החקירה.
השופטים ציינו כי "נקודת המוצא העובדתית לדיון היא כי במהלך חקירתו של ישועה עלה כי במכשיר הטלפון של העד מצויות התכתבויות הרלוונטיות לעניין, אשר לא נמסרו להגנה כחומר חקירה. אנו ערים לכך שמדובר בכמויות גדולות של חומר, ושבהוראה זו טמונה הכבדה לא מבוטלת על הפרקליטות, בוודאי במהלך ניהולו של הליך מורכב ורחב היקף".
2 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט
פרקליטת מיסוי וכלכלה והתובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"עם זאת נוכח מצב הדברים איננו רואים מנוס ממתן הוראה זו". בנוסף לכל אלה, נקבע כי ההגנה תקבל גם את רשימת אנשי הקשר מהנייד של מנכ"ל וואלה לשעבר - לאחר שהפרקליטות וישועה עצמו ינפו ממנה גורמים שמסירתם תפגע בפרטיותו, כמו חברים שאינם קשורים לתיק וגורמי רפואה.
החיפוש במכשירו של ישועה, שעליו הורה בית המשפט, הוא בהיקף גדול במיוחד. ייתכן שההגנה תבקש זמן נוסף כדי ללמוד את החומר, לעבור עליו ולתחקר את ישועה לגביו. הדבר עלול להאריך את החקירה הנגדית של ישועה, שכבר הייתה לקראת הישורת האחרונה אחרי 23 פעמים שבהן עלה על דוכן העדים.