משרד הבריאות עדכן הבוקר (יום ג') את נתוני התחלואה בקורונה. מהנתונים עולה כי אתמול התגלו 1,641 נדבקים בנגיף ב-22,833 בדיקות. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד הבוקר על 381, מהם 110 מונשמים.
מהנתונים עולה עוד כי מתחילת אוגוסט נפטרו 102 ישראלים מסיבוכי קורונה. שישה מהם מאתמול בערב. מספר הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עומד על 619. מספר המאומתים מתחילת בדיקות הקורונה בארץ עומד על 85,354, מהם אובחנו ב-11 הימים הראשונים של אוגוסט 12,664 נשאים.
ברקע הנתונים המעודכנים יצוין כי בתי החולים נהגו בעבר לדווח על אודות הנפטרים ולמסור את פרטיהם, אולם מתחילת הגל השני - מידע כזה לא מועבר.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
(צילום: AFP)
מספר הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה ברחבי העולם חצה ציון דרך עגום נוסף, ועומד כעת על יותר מ-20 מיליון. כך קבעו אמש והלילה גופים שונים העוקבים אחר דיווחי הרשויות ברחבי העולם. מספר הקורבנות של הנגיף בעולם עומד כעת על יותר מ-730 אלף.
מספרים אלו, יש להדגיש, מבוססים על נתונים רשמיים שלפי הערכות המומחים לעתים קרובות נמוכים באופן משמעותי ממספרי הנדבקים והמתים בפועל – במיוחד במדינות שמוגבלות ביכולתן לערוך בדיקות לאבחון הנגיף.
דיון בכנסת בסוגיית פתיחת השמיים
(צילום: ערוץ כנסת)
לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, מאז שהנגיף התפרץ לראשונה בדצמבר אשתקד בווהאן שבסין, נדבקו בקורונה פי ארבעה יותר מאשר המספר הממוצע של אנשים שנדבקים בכל שנה בשפעת רגילה. אך גם כתשעה חודשים לאחר שדווח עליו על לראשונה, ההתפשטות של הנגיף עדיין מאיצה.
לפי נתוני אוניברסיטת גו'נס הופקינס שבארה"ב, מספר הנדבקים בעולם הגיע למיליון בתוך קצת יותר משלושה חודשים, ב-2 באפריל. למספר הזה לקחו עוד כשלושה חודשים כדי להגיע ל-10 מיליון ב-28 ביוני, אך שישה שבועות בלבד כדי להכפיל את עצמו.
בסוכנות הידיעות רויטרס, שגם לה מסד נתונים העוקב אחר התפשטות המגפה בעולם, מציינים כי ההאצה המהירה ביותר של הנגיף מתרחשת באזור אמריקה הלטינית.