ריאיון עם אחד מבעלי מסעדת כביש 90 לאחר הירי
(צילום: אביהו שפירא )

אלמונים ריססו לפנות בוקר (שבת) בצרורות מנשק אוטומטי את חלונות מסעדת ההמבורגרים הידועה "כביש 90", בצומת מחניים שבגליל העליון. עובדי המסעדה היו באותה עת בחלקה האחורי, ולמרבה המזל לא נפגעו. המשטרה פתחה בחקירה, ולדבריה "הרקע לא ידוע". חרף הנזק, המסעדה נפתחה היום.
3 צפייה בגלריה
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
הירי על המסעדה "כביש 90". החלונות נופצו, העובדים לא נפגעו
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
מסעדת כביש 90
מסעדת כביש 90
(צילום: אביהו שפירא)
האירוע התרחש מעט אחרי 2:30. רן ששון, אחד מבעלי המסעדה – הפועלת כבר חמש שנים – סיפר כי סמוך לשעה זו כיבו העובדים את האור, ועברו לחלקה האחורי של המסעדה. "כנראה שמי שעקב אחרי מה שקורה פה חיכה שיכבו את האור", אמר ששון. "הגיע אדם אחד, חמוש בנשק אוטומטי, והתחיל לירות צרורות לעבר החלונות של המסעדה. המזל היה שהעובדים היו מאחורה ואף אחד לא נפגע".
על פי עדי ראייה, לעבר המסעדה נורו קרוב ל-50 כדורים שניפצו את החלונות וגרמו לנזק. "האמת היא שבאמת אין לנו מושג מי ירה ומה הוא רוצה. אף אחד לא פנה אלינו בשנים האחרונות בעניין של פרוטקשן, כך שאין לנו אפילו מישהו לחשוד בו", אמר הבעלים. "נשאיר למשטרה לחקור. אנחנו בינתיים מתכוונים לפתוח כרגיל היום. מאז הלילה אנחנו עובדים כדי להחזיר את המסעדה למצב שאפשר להפעיל אותה".
האזור ידוע בשנים האחרונות בכנופיות ה"פרוטקשן" – גביית דמי חסות – שפועלות בו. הכנופיות הללו מגיעות בעיקר מאזור טובא זנגרייה, שם נתפסו בשנים האחרונות כמה מהן שפעלו בתחום. בשנה האחרונה היו מספר אירועי ירי לעבר בתי עסק במתחם בקיבוץ עמיעד הסמוך, שם פועלים סניפים של ארומה, מקדונלד'ס ועוד.
מהמשטרה נמסר: "עם קבלת ההודעה חוקרי משטרת ישראל הוזנקו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירה. בשלב זה הרקע לאירוע לא ידוע, החקירה בעיצומה".
חברת הכנסת יעל רון בן משה (כחול לבן) פנתה לשר לביטחון פנים עמר בר לב ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וביקשה שיינקטו פעולות מהירות לתפיסת מבצעי הירי ב"כביש 90" ושולחיהם, ושתוגבר האכיפה. חברת הכנסת אמרה כי "הפשיעה בגליל, הן כלפי עסקים מתחום המסעדנות והן מתחום החקלאות, חצתה הלילה קו אדום נוסף. בנס לא היו נפגעים בגוף. אמשיך לפעול עד למיגור התופעה".