עורך הדין של חלק מהחשודים: "אין הרשעות קודמות"
(צילום: אורי דוידוביץ')

המשטרה עצרה חמישה נערים ממרכז הארץ בחשד שנהגו לתקוף פועלים סינים שהתגוררו בעירם. על פי החשד מדובר לפחות בשש תקריות שונות. הם נעצרו אמש, ובית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) את מעצרם ביממה.
במהלך הדיון סיפר נציג המשטרה כי החקירה החלה ב-4 בפברואר לאחר שהתקבלו כמה תלונות בנושא, והמשטרה הגיעה אל הפועלים הסינים שהותקפו - והם סיפרו על שאירע. אתמול הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של החשודים.
על פי המשטרה, במהלך החקירה של הנערים נתפסו סרטונים שבהם תועדו התקיפות לכאורה. "זה אחד התיקים המכוערים והמסוכנים שנפגשתי בהם בשנים האחרונות", אמר נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר.
"מדובר בתקיפה על בסיס שנאה רק בגלל היותם סינים. תקיפות, הצקות, הצתות שנמשכו במשך חודשיים. זה תיק מאוד חמור, מהחמורים שראיתי בשנים האחרונות". מדברי נציג המשטרה עולה כי בחלק מהמקרים הפילו החשודים את הפועלים, ובמקרים אחרים זרקו עליהם אבנים בזמן שרכבו על אופניים.
השופט ארז מלמד, שצפה בסרטונים, אמר בדיון: "צפיתי בחלק מהסרטונים, הם קשים. לאן הגענו? זה מה שעושים בגיל 16 במקום ללכת לבית ספר?".
כחלק מפעולות החקירה הראו החוקרים לנערים החשודים סרטונים מאירועים שונים והם זיהו את עצמם בהם. עורכי הדין של הנערים, בהם עו"ד ירון פורר, ניסו לבדל ביניהם - אך החוקר המשטרתי טען כי גם במקרים שבהם לא נראים כל הנערים מרביצים או מבצעים עבירות אחרות, הם עדיין בסביבה.
עו״ד ירון פורר, המייצג שניים מחמשת החשודים, מסר: "מבלי להתעלם מחומרת העבירה, יש לזכור שמדובר בחבורה של חשודים קטינים, כולם מתחת לגיל 16 ללא הרשעות קודמות, והחשד הוא התעללות בעובדים סינים - ומאידך גם האלימות איננה ברף החמור. בית המשפט עשה את מלאכת האיזון, כאשר בהתחשב בשתי פעולות חקירה בנות שיבוש האריך את מעצרם עד מחר, ואני מאמין שמחר הם ישוחררו".