זירת הרצח בחיפה
(צילום: אביהו שפירא, דוברות המשטרה)

מייסר עותמאן (27), גרושה ואם לארבעה ילדים קטנים, נרצחה לעיני ילדיה הבוקר (יום ד') בדירה ברחוב גוש עציון בשכונת חליסה בחיפה. אלמוני נכנס לדירה, ירה בראשה - ונמלט. שכנים ששמעו את קולות הירי הזעיקו את המשטרה. כיוון החקירה המרכזי הוא אלימות במשפחה.
המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי בחיפה שבמהלכו נורתה למוות תושבת המקום. שוטרים פתחו בסריקות וחוקרי מז"פ הגיעו למקום לאסוף ראיות בזירה. תושבים בשכונה סיפרו כי "אנשים שראו אותו מפחדים לדבר. כולם שותקים".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
הנרצחת מיסר עותמאן והבניין שבו נורתה
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
שניים מילדיה של מייסר היו בבית בזמן המעשה. אחת השכנות טיפלה בהם עד להגעת שירותי הרווחה. למרות שכיוון החקירה המרכזי הוא אלימות במשפחה, במשטרה אומרים כי לא מוכרות תלונות מוקדמות של האישה, לא כלפי הבעל לשעבר ולא כלפי בן הזוג הנוכחי שלה. התיק הועבר לחקירת היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז חוף.
חובש מד"א אחמד טואפשי סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. ראינו אישה מחוסרת הכרה עם פציעה חודרת בגופה, ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)

"אנחנו בהלם ממה שקרה, היא הייתה חברה של כולם", אמרה אחת השכנות. "היא אישה מאוד טובה, מקסימה, נחמדה מאוד, גרה פה שנים. גם אמא שלה גרה פה".
בעלה לשעבר של מייסר הוא אחיה של נדאא ברוד, שנרצחה ב-2005 בידי אח אחר - האני ברוד. האח שרצח אותה נהרג בקטטה כמה ימים אחרי המעשה. הגופה נמצאה מעט אחרי הרצח אך הוגדרה אלמונית, וזוהתה רק כעבור 14 שנה בזכות התאמה של דגימת DNA שלה למאגר הארצי.
יו"ר נעמ"ת חגית פאר אמרה בתגובה: "רצח האישה בחיפה מתווסף לרצח של עשרות נשים מדי שנה. המחדל חמור במיוחד מכיוון שבשנת 2017 ממשלת ישראל כבר אישרה את מסקנותיה של ועדה בין משרדית למאבק באלימות במשפחה אך עד היום חלקים חשובים בתוכנית טרם יושמו. אני קוראת לממשלה החדשה להיאבק בטרור במשפחה כמו שישראל יודעת להיאבק בטרור הביטחוני".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
השתתפה בהכנת הכתבה: הדר גיל-עד