3 צפייה בגלריה
אביעד משה ושירה איסקוב
אביעד משה ושירה איסקוב
אביעד משה ושירה איסקוב
(צילום: חיים הורנשטיין)
הבוקר (חמישי) החל שלב הסיכומים במשפטו של אביעד משה, שנאשם בניסיון לרצוח את גרושתו שירה איסקוב ובהתעללות בבנם. התובעים בתיק ביקשו משופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע להרשיע אותו בניסיון רצח. סנגוריו של משה יגישו את סיכומיהם בהמשך לאחר שביקשו דחייה.
עורכי הדין מורן גז ואבי ביטון מהפרקליטות טענו כי יש להעדיף את עדותה של איסקוב על פני "עדותו השקרית והמתחמקת של משה" במחלוקת המרכזית בתיק – מה הייתה כוונתו של משה? על פי איסקוב, משה אמר לה "תמותי כבר" בעת שחנק אותה.
3 צפייה בגלריה
אביעד משה
אביעד משה
אביעד משה בדיון בבית המשפט בחודש שעבר
(צילום: חיים הורנשטיין)
עו"ד גז אמרה: "אם באמת לא הייתה לנאשם כוונה להמית היו לו מספר הזדמנויות לחדול מהתקיפה. לאחר המכה הראשונה, בה ניתן לשמוע את המתלוננת מבקשת סליחה ומתחננת על חייה. הנקודה השנייה כשהוא פותח את הדלת לשכנה עדי גוזי, מרחיק אותה והילדים וחוזר לבית. גם בסיום החניקה היה יכול לעצור את התקיפה כשראה שהיא בחיים ואז בחר להסלים את התקיפה שלו ודקר אותה בין 15 ל-20 פעמים. את הכוונה להמית ניתן ללמוד מאמירותיו תוך כדי מעשה - גם באמירה 'תמותי כבר' ו'הוא לא צריך אימא כזאת'. שירה אומרת לו 'אתה הורג אותי, אני רוצה לחיות'. כל אלה לא הניאו אותו".
עו"ד גז ציינה את עדותה של איסקוב, שלושה ימים בלבד לאחר האירוע: "ניתן לראות אותה זמן קצר לאחר האירוע בקושי זזה אך מדברת בצורה צלולה. העדות שלה מפורטת מאוד, נכנסת לדברים קטנים. אין מקום להיכנס למחלוקות בין הנאשם למתלוננת מי העליב את מי יותר באירוע. לא יכולה להיטען טענת קנטור בעבירת ניסיון רצח. מדובר בריב בין בני זוג שהנאשם הלך איתו רחוק. היא מתארת במדויק את האירוע".
אביעד משה בבית המשפט בחודש שעבר
(צילום: חיים הורנשטיין)

עוד תיארה התובעת איך איסקוב תיארה את התקיפה שלה: "קיבלתי את הנוקאאוט והוא החל להלום בי במערוך. הייתי שכובה על הרצפה והוא המשיך. הרמתי את הראש וירקתי את השיניים שנשברו ואמרתי שיחבק את ל' (א"ק: הבן שלהם). הוא ישב וחנק אותי עם שתי הידיים שלו על הצוואר. אני רק זוכרת שהרגשתי מחנק. אחרי שאמרתי לו על ל' הוא אמר 'את לא תהיי אימא שלו' והוציא את הסכין מהמגירה".
"הנאשם באמירותיו כולן שומר על זכות השתיקה", אמרה עו"ד גז, "אולם בליל האירוע עצמו, מספר שעות לאחר התקיפה, כאשר נשאל האם רוצה לומר משהו, אמר 'אני רוצה לתת לך טיפ למשטרה: כשאישה מתלוננת על גבר מכה אתם מרחיקים אותו מהבית. כשאישה מתלוננת על גבר עם תואר שני אתם מרחיקים אותו. הרצח הבא יהיה עוד פעם ועוד פעם. זה הפרויקט הבא שלך. אני חושב שהגיע הזמן לפתוח את החוק האבסורדי הזה'. אני חושבת שאין מה להוסיף לגבי מה שהנאשם חשב".
3 צפייה בגלריה
צוות הפרקליטות
צוות הפרקליטות
התובעים עו"ד אבי ביטון, מורן גז ומיטל אולק אמויאל
(צילום: חיים הורנשטיין)
עו"ד גז ציינה גם את עדותה של השכנה עדי גוזי: "היא שמעה צרחות של אישה ותינוק צורח. היא דפקה על הדלת והנאשם פתח את הדלת כשבידו מערוך וסכין מטבח. היא ראתה את המתלוננת כשראשה מלא דם. היא ראתה את הנאשם דוקר את המתלוננת. הוא נתן לה שתי דקירות בפנים ובצדדים של הלחיים. היא סיפרה שכל הראש שלה פתוח: 'אספתי את העור שהתקלף, עטפתי את כל הראש במגבת. אמרה לי עדי למה הוא עשה לי את זה. הוא הרג אותי, הוא הרג אותי'. היא שאלה את הנאשם 'מה עשית?' והוא עשה תנועה עם הכתפיים של זה מה יש. עדי סיפרה שהסכין הייתה נקיה מדם כשפתח את הדלת. כלומר הוא דקר אותה לאחר שסגר את הדלת".
עו"ד ביטון ביקש להרשיע את משה בהתעללות בבנו: "הילד נחשף פה ליותר מ-100 מכות מערוך כשהנאשם מכה את אימו. כל זה משך 8 דקות שנדמו כנצח. כל זאת כאשר היא מתחננת לחיה ושהנאשם יפעל להרגעת הילד. אפילו שירה במצב הכי קשה שלה יודעת שהילד עובר סבל נוראי. הנאשם מבקש לטעון שלא שמע את צרחות האימה של הילד, שנשמעות היטב בהקלטה. כל אדם בר דעת שיראה מעשה אלימות שילדים חשופים אליה, יאמר שיש כאן מעשה של התעללות בילד. הוא רואה את אמו גוססת זמן רב. מלמד על הטלת האימה שעובר הילד".