נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד
(צילום: קונטקט)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ותקף אחר הצהריים (יום ה') את יו"ר ימינה נפתלי בנט, וקרא לאיילת שקד שלא לחבור ל"ממשלת השמאל המסוכנת". בפתח ישיבת סיעת הליכוד, הוסיף נתניהו כי בנט ושקד אחראים ל"הונאה שלא הייתה כדוגמתה בתולדות המדינה".
4 צפייה בגלריה
בינמין נתניהו בישיבת הסיעה
בינמין נתניהו בישיבת הסיעה
"בנט מנסה להסתיר את האמת". נתניהו בישיבת הסיעה
(צילום: קונטקט )
"שמעתי את נפתלי בנט אומר אתמול שהממשלה שהוא מתכוון להקים תהיה ממשלת אחדות שלא תטפל בנושאים שנויים במחלוקת. אז במה היא תטפל? היא לא תילחם בהסכם הגרעין עם איראן? היא לא תגן על ההתיישבות? היא לא תפתח את המשק לעוד רפורמות?", אמר נתניהו. "בנט מנסה להסתיר את האמת. זאת תהיה ממשלת שמאל, ממשלה חלשה ורופסת, שתרכין את הראש מול הלחצים הבינלאומיים ותסיג לאחור את ההתקדמות האדירה שעשינו עבור המדינה שלנו בעשור האחרון".
נתניהו הוסיף כי "קראתי את המכתב של ח"כ עמיחי שיקלי. מכתב מכונן של אדם אמיץ, אדם עם יושרה וערכים, ובניגוד לבנט שיקלי מסרב להפר את ההבטחות שהוא נתן לבוחרים ומסרב להקים ממשלת שמאל בראשות לפיד. המעשה של שיקלי אמיץ ומתחייב וכפי ששיקלי עשה זאת, כך גם איילת שקד ועוד חברים בימינה יכולים וצריכים לעשות את המעשה הנכון ולא לחבור לממשלת שמאל מסוכנת".
ראש הממשלה האשים את בנט ושקד: "כבר ב-2013 בנט ושקד מנעו מאיתנו להקים ממשלת ימין. ב-2019 במועד א' הם פילגו את הבית היהודי ולא עברו את אחוז חסימה. עכשיו בפעם השלישית הם עושים זאת שוב בהונאה שלא הייתה כדוגמתה.
4 צפייה בגלריה
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
"מנעו ממשלת ימין". שקד ובנט
(צילום: חיים הורנשטיין)
"בנט יושב כבר חודש עם לפיד כל יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הימין מהשלטון", אמר נתניהו. "אם חברי הכנסת של ימינה באמת רוצים להקים ממשלת ימין הם צריכים להודיע שיצביעו נגד ממשלה עם לפיד והשמאל, בדיוק כפי שהבטיחו בבחירות. אם איילת שקד תעשה זאת היא תקנה את עולמה, ואם תעשה אחרת היא תאבד את עולמה ברגע אחד".
בחלק הסגור של ישיבת הסיעה נמסר לחברי הכנסת כי עוצר הריאיונות שהוטל עליהם מבוטל. עוד נאמר כי פעילי ליכוד עתידים להפגין מול בתיהן של חברות הכנסת איילת שקד ועידית סילמן. "אני רוצה להרגיע אתכם, אני לא הולך לשום מקום - אני נשאר פה, נלחם יחד איתכם עד שננצח", אמר נתניהו לחברי סיעתו. "אני אומר לכם שזה לא מידרדר לבחירות כי אף אחד לא רוצה בחירות. בנט מנע הקמת ממשלת ימין. רצינו ממנו דבר אחד: שיצטרף לגוש של 59. ה-59 היה מביא את ה-61".
מוקדם יותר היום דחו חברי הכנסת מימינה אביר קארה וסילמן הצעות שקיבלו מהליכוד. "נכשלת, במקום ממשלה עסקת בגידופים אישיים נגד בנט", כתב קארה במכתב לנתניהו. בפוסט שפרסמה בפייסבוק, כתבה סלימן: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על מבול ההצעות לתפקידים ולשריונים שהועברו אליי באמצעות שליחיו הרבים. תודה, אך לא. אינני מעוניינת בכך, אלא במניעת בחירות חמישיות ובעצירת הכאוס שאליו הובלת את המדינה".
4 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
ח"כ סילמן, דחתה את ההצעות שקיבלה מהליכוד. פעילים צפויים להפגין ליד ביתה
לאחר הצהרת נתניהו, ח"כ ניר אורבך מימינה הבהיר כי ימשיך לתמוך בבנט. "אין צורך לקרוא לנו בנאומים לאומה ולשלוח שליחים עם הצעות. גם בפוליטיקה, נאמנות וחברות הן ערך עצום בעיניי. כאיש ציונות דתית שמאמין בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, אני מאמין בכל לבי שהדרך של בחירות חמישיות שאתה מנסה להוביל אליהן היא דרך ללא מוצא לישראל", אמר אורבך. "דרכו של נפתלי בנט להקמת ממשלה, בה משתפים פעולה זה עם זה למרות מחלוקות, היא הדרך הנכונה. אנחנו מספיק ערכיים וימניים כדי לשמור על כל מה שחשוב לנו".
סיעת הליכוד התכנסה לאחר שאמש הטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. זאת לאחר שנתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה. לאחר שקיבל את המנדט מריבלין אמר לפיד: "הנשיא הטיל עליי את המנדט לנסות להקים בישראל ממשלת אחדות. אחרי שנתיים של סיוט פוליטי מתמשך, החברה הישראלית פצועה. ממשלת האחדות אינה פשרה - היא מטרה".
4 צפייה בגלריה
"בנט יושב עם לפיד כל יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל". ראשי יש עתיד וימינה
"בנט יושב עם לפיד כל יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל". ראשי יש עתיד וימינה
"בנט יושב עם לפיד כל יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל". ראשי יש עתיד וימינה
(צילום: מארק ישראל סלם )
זמן קצר לפני הצהרת ריבלין, הודיע בנט כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלת אחדות. "במשך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרות מגוש הימין שגילו אחריות והמון רצון טוב", אמר בנט. "אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר עוד פתח לממשלת ימין, אבל נתניהו טרק עלינו את הדלת. עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה".
אמש תקף נתניהו את מתנגדיו שסירבו להקים איתו ממשלה ואת בנט. "כשהוא נפגש איתנו הייתה לו רק דרישה אחת - להיות ראש ממשלה. הוא העלה אותה לא רק בארבע עיניים, אלא בכל הפגישות בין צוותי המו"מ. עכשיו התברר לנו שכל המטרה שלו הייתה לבזבז את הזמן עד להעברת המנדט ולהגיע לממשלה מסוכנת עם השמאל שבה יקבל שנתיים כראש ממשלה", אמר נתניהו.