המשטרה עצרה שלושה פעילים מ"החזית לשחרור דרום תל אביב" - שפי פז, איליה גרנטובסקי ודורון אברהמי - בחשד שניסו לפגוע לאורך תקופה במבקשי מקלט. השלושה הובאו הלילה (בין שבת לראשון) להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, שם ביקשה המשטרה להשאיר אותם מאחורי סורג ובריח למשך חמישה ימים.
עם זאת, בבית המשפט הוחלט לשחרר את הפעילים למעצר בית למשך שבוע. זאת בפיקוח מלא תחת תנאים מגבילים הכוללים איסור יצירת קשר עם המעורבים האחרים לשבועיים, והרחקה לחודש ממוסדות חינוך של מבקשי מקלט. לשלושה מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיות, שיבוש מהלכי משפט והשחתת פני מקרקעין.
לפי החשד, פרט לניסיונות הפגיעה, הם אף ריססו כתובות גרפיטי נגד מבקשי המקלט ברחבי שכונות דרום העיר בשבועות האחרונים. בעקבות בקשת המשטרה - ניתן עיכוב ביצוע עד שעות הצהריים.
1 צפייה בגלריה
שוטרים הגיעו לשפי פז ומעכבים אותה לחקירה בעקבות הפריצה לגן לילדים זרים בדרום תל אביב
שוטרים הגיעו לשפי פז ומעכבים אותה לחקירה בעקבות הפריצה לגן לילדים זרים בדרום תל אביב
המעצר של פז בעקבות הפריצה לגן הילדים של מבקשי המקלט
פז ופעיל נוסף נעצרו על ידי המשטרה אמש, זמן קצר לפני שהגיעו לבית המשפט לטובת דיון שבו התכוונה המשטרה לבקש להאריך את מעצר הבית שבו הם היו נתונים. זאת לאחר שפרצו בתחילת השבוע שעבר לגן לילדי מבקשי מקלט בתחנה המרכזית. הפעיל השלישי נעצר סמוך לבית המשפט כשהגיע להשתתף בדיון.
"מדובר בפעילים חברתיים המתגוררים בדרום תל אביב, שמוחים בצורות שונות ביחס לשהייתם של שוהים בלתי-חוקיים באזור מגוריהם ואשר לטענתם הופכים את חייהם לגיהנום", ציינה השופטת רונית פינצ'וק- אלט, "במסגרת ביצוע אותה המחאה יש עבירות שעלולות לפגוע בביטחונם של אחרים לרבות אותם שוהים".
נציג המשטרה, שביקש כאמור להאריך את מעצר השלושה בחמישה ימים, אמר: "נגד שלושת החשודים יש לפחות 12 תיקים ויש לנו עוד עבירות רבות שעלינו לחקור, שלושת החשודים רצידיביסטים (דפוס התנהגותי של עבריינים. א"ב) בעבירות. יש אצלם תכנון מקדים, תכנון גרסאות, שיבושים רבים ולכן אנחנו מבקשים להאריך את מעצרם להמשך חקירה".
הפריצה לגן הילדים למבקשי מקלט

נציג המשטרה הוסיף כי הוחלט לעצור את פז ופעיל אחר למרות מעצר הבית שבו היו נתונים בסוף השבוע בעקבות התקדמות בחקירה. "אם הנסיבות היו לפנינו קודם, לא היינו משחררים אותם למעצר בית", אמר. הוא הוסיף כי בין עילות המעצר יש גם סכנה לשלום הציבור מאחר "שהמעשים שלהם יכולים להוות הסתה".
עו"ד איתמר ברקאי, המייצג את השלושה, מסר: "החשודים הם פעילים בקבוצה של תושבי דרום ת"א שמוחים נגד נוכחותם והשארתם של מסתננים ושוהים בלתי-חוקיים המרוכזים בדרום העיר. החשודים סובלים יותר מעשור מנוכחות מסתננים שהופכים את חייהם לטרור. הם מעולם לא נקטו בפעולות אלימות למרות מקרים והיתקלויות בינם לבין מסתננים. החשודים מזמינים פעם אחר פעם את המשטרה ותלונות שלהם כלל לא נענות. נראה שיש מגמה של רדיפה כלפיהם, כאשר בימים האחרונים גורמים פוליטיים בעירייה מפעילים לחץ על המשטרה וגורמי האכיפה. החשודים באמצעות מחאה ותיעוד של המסתננים ופעילות המשטרה מראים שהמצב בדרום העיר הוא 'אקס טריטוריה' ושטח הפקר. זו מחאה לגיטימית גם אם היא לא לרוחם של כאלו ואחרים".
פורסם לראשונה: 00:13, 20.12.20