נתניהו ואדלשטיין במתחם החיסונים בירושלים

על רקע העלייה בתחלואה בקורונה, ולקראת תחילת הסגר מחר בלילה, ביקרו בצהריים (יום ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין במתחם החיסונים בירושלים. נתניהו לא התייחס באופן ישיר לניסיונות לשכנע את מנהיגי הציבור החרדי להיענות לדרישות הסגר, והסתפק בלומר כי "אני מבקש לכבד את הסגר. אם כולנו נשמור על הכללים - התחלואה תרד".
בשלב זה עדיין לא ברור אם מנהיג הציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי, יורה על סגירת תלמודי התורה בסגר.
ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו מכניסים את עצמנו לסגר הדוק בשבועיים הקרובים כי אנו מנהלים מרוץ בין שני ספרינטים: של המחלה שנדחפת קדימה עם המוטציה הבריטית, והספרינט של הבאת החיסונים. אנו עושים מאמץ להביא עוד חיסונים. אם נצליח - הספרינט של החיסונים יגבר על זה של המחלה ונוכל לפתוח את המשק יותר מכל מדינה אחרת בעולם.
אני מצפה שהכנסת תאשר את התקנות הלילה וגם ההצעה שלנו למיליארדי שקלים סיוע לעסקים הקטנים. אנו יודעים שהעסקים נפגעו. אנו רוצים לעזור להם. סגר, עזרה כלכלית ומיליוני חיסונים - ואנו יוצאים מהסיוט הזה".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במתחם החיסונים נגד נגיף הקורונה בירושלים
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במתחם החיסונים נגד נגיף הקורונה בירושלים
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין, היום בירושלים
אדלשטיין: "אם הסגר לא יהיה מלא מלא - לא יהיה בסדר. אנו כל כך מצפים לזה ומייחלים לחזור לאותה שגרה שאנו מתגעגעים אליה. שואלים אותי אם לא הייתה דרך אחרת מסגר. לא הייתה דרך אחרת. דרך אחרת לא הצליחה באף מקום בעולם. כפי שאומר אחד מהאנשים המובילים את המאבק בקורונה, יניב ביטון, אין כאן קונץ פטנט. הוא צודק. או סגר מלא-מלא או עלייה בתחלואה. ערכנו מיליון וחצי חיסונים. אנשים מתקשים לעכל את המספר הלא ייאמן הזה הודות לעבודה המסורה של קופות החולים".
מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 8,164 נדבקים בנגיף הקורונה. זהו היום השני ברציפות שבו מספר הנדבקים חוצה את רף ה-8,000.
אתמול נערכו כ-119 אלף בדיקות - מספר שיא מאז החלו בדיקות הקורונה בישראל. שיעור התוצאות החיוביות מתוכן היה גבוה - 6.8%. בסך הכול נדבקו בקורונה בארץ 458,132 איש מפרוץ המגפה.
בישראל ישנם כעת 59,229 חולים פעילים, מהם 1,445 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 824 חולים מוגדר קשה, מהם 207 מונשמים. מספר החולים שמתו מהנגיף טיפס ל-3,495. בחמשת הימים הראשונים של החודש נפטרו 139 חולי קורונה - כלומר כמעט 28 בכל יום בממוצע. ביום שני נפטרו 39 חולים
פורסם לראשונה: 15:54, 06.01.21