2 צפייה בגלריה
ארבע החלטות קבועות נגד ישראל. מועצת זכויות האדם בז'נבה
ארבע החלטות קבועות נגד ישראל. מועצת זכויות האדם בז'נבה
ארבע החלטות קבועות נגד ישראל. מועצת זכויות האדם בז'נבה
(צילום: AP)
מועצת האו"ם לזכויות אדם קיבלה ארבע החלטות נגד ישראל בהצבעות שהתקיימו ביומיים האחרונים, במקביל לקיום הבחירות לכנסת ה-24. מדובר בהצבעות הקבועות המתקיימות מדי שנה בכינוס המועצה בז'נבה.
בשבועות האחרונים ניהל משרד החוץ קמפיין בינלאומי נגד ההחלטות הללו, שכלל שיחות עם עשרות מדינות, כולל ברמה הבכירה ביותר במשרדי החוץ, במטרה להביא להתנגדות להחלטות האנטי-ישראליות. בין היתר שוחח שר החוץ גבי אשכנזי עם שרי חוץ משבע מדינות החברות במועצה.
למרות העובדה שהצעות ההחלטה עברו במועצה, הקמפיין המדיני הצליח לצמצם במידת מה את מספר המדינות התומכות ולהגדיל במעט את מספר המדינות המתנגדות והנמנעות. בריטניה וצ'כיה התנגדו עקרונית להצעות על פי סעיף 7 של המועצה המייחד לרעה את ישראל. גם מלאווי וקמרון התנגדו.
2 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
"מודה למדינות שלא הסכימו לתת יד לקרקס הזה". אשכנזי
(צילום: אבי מועלם)
"היום הוכח שוב שהמועצה לזכויות אדם היא גוף אנטי-ישראלי, מפלה וצבוע", אמר אשכנזי. "אני מודה לכל המדינות שלא הסכימו לתת יד לקרקס הזה ולאפליה השיטתית נגד ישראל. נמשיך להגן על האינטרסים של ישראל בכל זירה".
משרד החוץ מסר ההצבעה על ההחלטות האנטי-ישראליות "מהווה כתם מוסרי על האו"ם ועדות נוספת לצביעות של המדינות שתמכו בהן. במקום לפעול לקידום זכויות אדם ברחבי העולם, המועצה ממשיכה לעסוק באופן אובססיבי ומגמתי בישראל תוך שהיא מהווה פלטפורמה פוליטית בידי מדינות שבינן לבין זכויות אדם אין כל קשר". עוד נמסר כי זו הוכחה נוספת לכך שמדובר ב"גוף מוטה, הזקוק לרפורמה מהותית".