המחאה מול בתי בכירי כחול לבן
(צילום: עמית הובר, אליסף קוסמן, הדגלים השחורים )

המחלוקת הפוליטית סביב סוגיית ההפגנות נגד ראש הממשלה במהלך סגר הקורונה צפויה להימשך היום (יום ג'): המתיחות בקואליציה ולוח הזמנים הצפוף לא אפשרו לפני יום כיפור את אישור חוק הסמכויות המיוחדות להתמודדות עם המגפה – שאמור היה להסדיר את הנושא – ולכן במהלך היום תתכנס ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת כדי להשלים את ההליך.
בנוסף, על הפרק עדיין נמצא ויכוח על דרישת ח"כים מהליכוד לאשר הסתייגות שלפיה ניתן יהיה להגביל הפגנות לא רק בתקופת הסגר - אלא גם לאחר מכן. בהצעה הזאת תומכים גם ח"כים מימינה.
הדיון הקודם: ויכוח בין מיקי זוהר לאלי אבידר
(צילום: ערוץ הכנסת)

ההפגנה בבלפור במוצאי שבת
(צילום: גיל יוחנן, חיים גולדטיש, satview)

ביום חמישי החלה הוועדה את עבודתה בניסיון להשלים את אישור החוק כהכנה לקריאה שנייה ושלישית, אולם בשל מחלוקות בקואליציה ומריחת זמן - בין היתר של נציגי הליכוד - לא אושר לבסוף החוק שמסמיך את הממשלה להגביל את ההפגנות, כפי שרצה ראש הממשלה בנימין נתניהו.
עד לפני כניסת שבת עוד ניסו בליכוד לקדם יוזמה של אישור תקנות לשעת חירום שבאמצעותן ניתן יהיה להגביל את ההפגנות, אולם הדבר לא התאפשר בשל סירוב עיקש של כחול לבן.
כעת יצטרכו חברי הוועדה להכריע אם לתמוך בהסתייגות שהגישו הח"כים אוסנת מארק, שלמה קרעי ועמית הלוי (הליכוד), שלפיה ניתן יהיה להגביל הפגנות כל עוד מתמודדת ישראל עם מגפת הקורונה. לאחר שיושלם אישור החוק הנוגע להפגנות תדון הוועדה בתקנות העבודה שאישרה הממשלה וכוללות רשימת עסקים שמורשים לעבוד בתקופת הסגר.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול הבית של בני גנץ
הפגנה מול הבית של בני גנץ
מפגינים מול בית גנץ
(צילום: שאול גולן )
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול הבית של בני גנץ
הפגנה מול הבית של בני גנץ
(צילום: שאול גולן )
אמש קיימו "הדגלים השחורים" הפגנות מול בתיהם של שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המשפטים אבי ניסנקורן ויו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג, כולם חברי כחול לבן. בארגון המחאה אמרו כי ההפגנות "מתרחשות נגד החקיקה שאמורה לעבור מחר, חקיקה שתחסל את זכות ההפגנה במדינת ישראל". היום בשעה 11:00 גם ייצאו שיירות מחאה לכיוון הכנסת.
"כחול לבן תהפוך מחר רשמית לליכוד ב'", אמרו "הדגלים השחורים". "גנץ ואשכנזי הבטיחו שני דברים בכניסתם לממשלה: טיפול בקורונה ושמירה על הדמוקרטיה. העברה של חקיקה שמאפשרת לראש ממשלה מושחת להפסיק את ההפגנות נגדו, יחד עם טיפול שהוא כישלון מוחלט בקורונה, שני אלה הם בגידה מוחלטת בבוחריהם ובבסיס הערכים על שמם הם נבחרו לכנסת. יש לגנץ ואשכנזי עוד זמן להתחרט ולא לחסל את הדמוקרטיה הישראלית- שיתעוררו".
פורסם לראשונה: 21:46, 28.09.20